Przedstawiciele najsilniejszych marek konsumenckich i biznesowych w Polsce już po raz piąty zostaną uhonorowaniu statuetkami Superbrands i po raz trzeci – Business Superbrands. Ich wręczenie odbędzie się 27 marca, podczas uroczystej gali w warszawskim hotelu Sheraton. Nagrodę honorową dla polskiej marki w świecie odbierze przewodniczący Parlamentu Europejskiego profesor Jerzy Buzek.
W tym roku jurorzy wyłonili laureatów w 23 kategoriach konsumenckich (m.in. ochrona zdrowia, kosmetyki, alkohole, usługi finansowe i ubezpieczeniowe, żywność, napoje, alkohole, rozrywka, itd.) i 42 biznesowych (m.in. bankowość, doradztwo, handel detaliczny, farmaceutyki i biotechnologia). Podobnie jak w ubiegłych latach, jurorzy przyznali również nagrodę honorową dla marki mającej wybitne zasługi w promocji kraju. W tej edycji otrzyma ją Jerzy Buzek.
Po raz pierwszy w historii Superbrands w Polsce powstał także ranking miast i regionów, które najskuteczniej wykorzystują swoje marki do przyciągania inwestycji i turystów. Nagrody w tej kategorii odbiorą przedstawiciele Warszawy, Poznania i projektu Mazury Cud Natury.
Organizacja The Superbrands Ltd. z Wielkiej Brytanii od połowy lat 90-tych promuje ideę brandingu poprzez identyfikację, nagradzanie i prezentację studiów przypadku marek, które odniosły rynkowy sukces. Kandydaci do Superbrands są oceniani przez członków tzw. Rady Marek, złożonej z dziennikarzy, menedżerów w agencjach marketingowych, reklamowych, PR i firmach zajmujących się badaniami rynku. Członkowie Rady Marek oceniają kandydatów w kilkudziesięciu kategoriach konsumenckich i biznesowych w oparciu m.in. o kryteria rozpoznawalności i wyrazistości wizerunku marki, wyjątkowości korzyści, które oferuje, jej stałego rozwoju czy aktywnego budowania relacji z klientami.
Organizatorem programów Superbrands i Business Superbrands oraz wyłącznym przedstawicielem The Superbrands Ltd. w Polsce jest agencja New Communications. PRoto.pl jest oficjalnym partnerem programu.


