środa, 17 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościRanking zaufania po kryzysie: lokalne firmy, sektor technologiczny, internetowy i supermarkety najwyżej

Ranking zaufania po kryzysie: lokalne firmy, sektor technologiczny, internetowy i supermarkety najwyżej

Kryzys finansowy spowodował znaczny spadek wiarygodności przedsiębiorstw. Zaufanie do firm z kapitałem zagranicznym spadło w Europie o ponad jedną trzecią w stosunku do 2009 r. Międzynarodowym koncernom ufa z kolei 28 proc. Europejczyków mniej – wynika z najnowszego badania Burson-Marsteller.

Według badania spadki zaufania, choć mniejsze, zanotowały również firmy z kapitałem krajowym (12 proc.) oraz państwowym (9 proc.). Co ciekawe, w czasie kryzysu o ponad 10 proc. wzrosła wiarygodność niewielkich przedsiębiorstw lokalnych.

Najwięcej ankietowanych darzy zaufaniem: sektor technologiczny (71 proc.), internetowy (69 proc.) oraz supermarkety (64 proc.). Mniej niż połowa respondentów deklaruje wiarę w organizacje pozarządowe (47 proc.), media społecznościowe (38 proc.), a także firmy świadczące usługi finansowe. Po kryzysie zdecydowanie najmniej wiarygodni stali się dla Europejczyków politycy – wierzy im tylko 13 proc. respondentów.

Badanie Burson-Marsteller przeprowadzono w maju na grupie ok. 3,2 tys. osób z 14 krajów europejskich. (iw)

Sektory i branże cieszące się największym zaufaniem Europejczyków (źródło: burson-marsteller.eu)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj