Agencja Eskadra Publica zwyciężyła w kontrowersyjnym przetargu poznańskiego magistratu na obsługę PR miasta, o którym pisaliśmy w zeszłym miesiącu. Poza zwycięzcą w przetargu wzięło udział konsorcjum firm Ecorys i On Board.
Eskadra Publica zaproponowała najniższą cenę – 232,5 tys. złotych, wobec oferty Ecorysu i On Boardu opiewającej na kwotę 652 tys. złotych. Do zadań wybranej agencji należeć będzie opracowanie strategii PR, w związku z cyklicznie organizowanymi wydarzeniami w Poznaniu oraz bieżąca obsługa miasta i dobór dziennikarzy w wybranych grupach tematycznych.
Przy ocenie ofert wzięto pod uwagę następujące kryteria: cena (45 proc. punktów), ocena ogólnej koncepcji działań w ramach obsługi PR (40 proc.) oraz ocena harmonogramu działań w ramach obsługi PR (15 proc.).
Kontrowersje, które podnosiliśmy w naszych publikacjach dotyczyły zapisów zawartych w dokumentach przetargowych. W umowie dołączonej do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia widniał zapis, że agencja zobowiązana jest do zrealizowania przedmiotu umowy zgodnie z treścią załączników. Jednym z nich był brief pt. Media Relations. Zamawiający sformułował w nim swoje oczekiwania dotyczące efektów kampanii – m.in. minimalnej liczby 350 publikacji w wyszczególnionych mediach.
Agencje biorące udział w przetargu oświadczyły, że w swoich ofertach nie zagwarantowały minimalnej liczby publikacji. (ks)


