Prawo autorskie jest jednym z tych zakresów prawa, które każdy PR-owiec powinien znać. Dlaczego? Ponieważ praca w tej branży dostarcza wielu okazji do jego naruszenia lub złamania. A przecież przy odpowiedniej znajomości przepisów możemy uchronić siebie, swoją firmę czy klienta od sytuacji kryzysowej.
Warto przede wszystkim pamiętać, co jest chronione prawem autorskim. Definicja utworu – w rozumieniu prawa autorskiego – mówi, że jest to przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze. Mamy też różne rodzaje utworów, wśród nich takie jak: samoistny, inspirowany, opracowanie czy utwór zbiorowy.
Kolejnym zagadnieniem może być to, kto jest prawem autorskim chroniony. Pierwsze skojarzenie przywodzi na myśl autora. Czasem okazuje się jednak, że nie tak łatwo jest znaleźć twórcę danego utworu lub nie wiemy, kim on jest.
Innym problemem są w tej kwestii rodzaje praw. Mamy prawo majątkowe, osobiste, zależne i każde z tych praw bardzo łatwo złamać.
Wreszcie w gąszczu tych problemów, mamy światełko w tunelu w postaci dozwolonego użytku, który jednak również jest ściśle regulowany przepisami.
Jak odnaleźć się w tym gąszczu przepisów? Jak poprawnie je zinterpretować? Jak korzystać z chronionych utworów i wykorzystywać wizerunek osób publicznych? Od kogo i jakie prawa możemy nabyć?
Na te i wiele innych pytań odpowiedzi poznasz podczas szkolenia „Prawo autorskie w PR”, już 13 grudnia w Warszawie. Zapisz się już dziś!


