Google ułatwia pracę specjalistom od komunikacji dzięki swoim narzędziom. Najbardziej znanym jest Google Analytics.
To aplikacja za pomocą której administrator strony może sprawdzić ilu użytkowników wchodzi na jego stronę, z jakich elementów strony korzysta najczęściej, jakie teksty na stronie są najczęściej czytane, z jakiej przeglądarki korzystają użytkownicy, za pomocą jakich technologii mobilnych się logują. Można stąd między innymi wnioskować jakie tematy są dla nich najbardziej interesujące i czy odpowiednio eksponujemy pożądane teksty. Co warto w stronie zmienić, żeby przyciągała użytkowników.
Kolejnym przykładem może być Google Insights.
Pokazuje on jak wygląda trend wyszukiwania zadanej frazy w wyszukiwarce Google. Dzięki temu możemy zaobserwować na przykład sezonowe trendy wśród klientów. Marketerzy wykorzystują też Google Insight do przewidywania trendów w przyszłości oraz obserwacji zachowań wyszukiwawczych użytkowników odnoszących się do konkretnego zjawiska.
Google Adwords Edytor z kolei to narzędzie do samodzielnego tworzenia reklam.
Reklamy są wyświetlane obok wyników wyszukiwania wybranych słów kluczowych użytkownikom wyszukującym je w Google. Oznacza to, że reklama trafia do osób już nią zainteresowanych.
Chcesz dowiedzić się więcej? Chcesz poznać inne narzędzia i nauczyć się ich obsługi? Przyjdź na szkolenie „Google w pigułce – sieć społecznościowa, reklama i inne przydatne narzędzia od Google” już 13.01 w Warszawie! Zapisz się już dziś! (jd)


