niedziela, 7 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościPolska wódka jak szkocka whisky czy francuski koniak dzięki logo

Polska wódka jak szkocka whisky czy francuski koniak dzięki logo

Polish Vodka Association ma nowy logotyp. Stowarzyszenie chce dzięki niemu rozsławić polską wódkę zagranicą.

PVA zamierza przyznawać nowy znak (koło, w którym znajduje się biało-czerwony kontur Polski wraz z napisem „produkt zgodny z definicją polska wódka”) firmom, które produkują polską wódkę, zgodnie z nową definicją. 13 stycznia wejdzie w życie nowelizacja ustawy o wyrobie napojów spirytusowych, która definiuje polską wódkę, jako produkowaną wyłącznie na terytorium Polski z ziemniaków albo tradycyjnych zbóż. „Polska wódka dzięki tradycyjnej recepturze opartej na krajowych ziemniakach i zbożach może wkrótce stać się na świecie tak rozpoznawalną marką jak szkocka whisky czy francuski koniak” – twierdzi Andrzej Szumowski, prezes PVA.

Oznaczenie geograficzne „Polska Wódka” umieściły na swoich butelkach, jako pierwsze, trzy polskie wódki z portfolio Pernod Ricard Polska: wódka Wyborowa, Luksusowa i Pan Tadeusz.

W 2011 r. wartość eksportu polskiej wódki wyniosła 131,8 mln euro. Tylko w pierwszej połowie 2012 r. na rynki zagraniczne trafiła wódka o wartości 65,8 mln euro. To wzrost aż o 8,4 proc. w stosunku do pierwszej połowy 2011 r. (kg)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj