Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Rebranding wewnętrzny. tożsamość marki, nazwa czy logo to „twarz” firmy dla klientów i świata zewnętrznego. za „twarzą” powinno stać wnętrze. mogłoby się więc wydawać, że firmy będą wyjątkowo ostrożnie i troskliwie planowały i koordynowały jakiekolwiek tego rodzaju działania. niestety, całkiem sporo świeżych przykładów w kraju i za granicą pokazuje, że pomimo niejednokrotnie ogromnych budżetów przeznaczonych na rebranding, próby takie podejmowane są w sposób nieprzemyślany i powierzchowny, a ich skutki są często mizerne. najczęściej zapomina się o tzw. rebrandingu wewnętrznym, czyli o pracownikach. a to przecież oni muszą najpierw zrozumieć, o co w tym wszystkim chodzi, aby móc potem stanąć oko w oko z klientem. kilka lat temu pewna znana i popularna sieć supermarketów w australii, w obliczu rosnącej konkurencji oraz stopniowej utraty klientów, rozpoczęła taki właśnie proces. rok i wiele milionów dolarów później, ku niemiłemu zdziwieniu zarządu, okazało się, że oprócz logo i wystroju wnętrz nic się nie zmieniło. sieć nadal traciła vis-a-vis swoich głównych rywali, a pracownicy w anonimowych ankietach mówili: „zarząd tylko udaje, że chce coś zmienić”, „im tylko chodzi o to, żebyśmy ciężej pracowali”, „mnie to nic nie obchodzi, robię swoje i już”, „gdy klienci pytają, dlaczego teraz sklep wygląda inaczej, nie wiem, co im powiedzieć”, itp. pracownicy skarżyli się też, że wszystkie decyzje i działania wokół rebrandingu obeszły ich samych szerokim łukiem. nauczka? skuteczny rebranding, który niekiedy jest ostatnią deską ratunku dla słabych marek, to przenicowanie całej firmy, jej celów, wartości i kultury organizacyjnej, nie zaś jedynie powierzchowna zmiana logo czy nazwy. cóż, wiele organizacji ciągle nie rozumie, co tak naprawdę leży u podstaw sukcesu rebrandingu lub odświeżenia marki…. a ty chcesz zrozumieć te zasady? chcesz dowiedzieć się, jak skutecznie przeprowadzić rebranding zewnętrzny i wewnętrzny? przyjdź na szkolenie „ze starego w nowe – rebranding w jednym palcu ”, już 29 stycznia w warszawie! sprawdź szczegółowy program szkolenia. zapisz się już teraz! zapraszam,zbigniew lazar.
Tożsamość marki, nazwa czy logo to „twarz” firmy dla klientów i świata zewnętrznego. Za „twarzą” powinno stać wnętrze. Mogłoby się więc wydawać, że firmy będą wyjątkowo ostrożnie i troskliwie planowały i koordynowały jakiekolwiek tego rodzaju działania.
Niestety, całkiem sporo świeżych przykładów w kraju i za granicą pokazuje, że pomimo niejednokrotnie ogromnych budżetów przeznaczonych na rebranding, próby takie podejmowane są w sposób nieprzemyślany i powierzchowny, a ich skutki są często mizerne.
Najczęściej zapomina się o tzw. rebrandingu wewnętrznym, czyli o pracownikach. A to przecież oni muszą najpierw zrozumieć, o co w tym wszystkim chodzi, aby móc potem stanąć oko w oko z klientem. Kilka lat temu pewna znana i popularna sieć supermarketów w Australii, w obliczu rosnącej konkurencji oraz stopniowej utraty klientów, rozpoczęła taki właśnie proces. Rok i wiele milionów dolarów później, ku niemiłemu zdziwieniu zarządu, okazało się, że oprócz logo i wystroju wnętrz nic się nie zmieniło. Sieć nadal traciła vis-a-vis swoich głównych rywali, a pracownicy w anonimowych ankietach mówili: „zarząd tylko udaje, że chce coś zmienić”, „im tylko chodzi o to, żebyśmy ciężej pracowali”, „mnie to nic nie obchodzi, robię swoje i już”, „gdy klienci pytają, dlaczego teraz sklep wygląda inaczej, nie wiem, co im powiedzieć”, itp. Pracownicy skarżyli się też, że wszystkie decyzje i działania wokół rebrandingu obeszły ich samych szerokim łukiem.
Nauczka? Skuteczny rebranding, który niekiedy jest ostatnią deską ratunku dla słabych marek, to przenicowanie całej firmy, jej celów, wartości i kultury organizacyjnej, nie zaś jedynie powierzchowna zmiana logo czy nazwy. Cóż, wiele organizacji ciągle nie rozumie, co tak naprawdę leży u podstaw sukcesu rebrandingu lub odświeżenia marki…
A ty chcesz zrozumieć te zasady? Chcesz dowiedzieć się, jak skutecznie przeprowadzić rebranding zewnętrzny i wewnętrzny? Przyjdź na szkolenie „Ze starego w nowe – rebranding w jednym palcu”, już 29 stycznia w Warszawie!
Sprawdź szczegółowy program szkolenia.
Zapisz się już teraz!
Zapraszam,
Zbigniew Lazar