„The Future of Crowdsourcing” – spotkanie w całości poświęcone wymianie doświadczeń na temat angażowania konsumentów w świat marek – już za nami. Wśród prelegentów znaleźli się m.in.: Epirot Ludvik Nekaj, Shelley Kuipers, Karsten Wenzlaff, Rafał Karski, Jacek Karolak i Damian Zalewski.
Podczas konferencji prelegenci z zagranicy opowiedzieli słuchaczom o nadchodzących trendach w komunikacji opartej na dialogu marki z konsumentem. Epirot Ludvik Nekaj, co-founder Crowdsourcing Week z Singapuru, omówił crowdsourcing jako konsekwencję olbrzymiej społecznej zmiany, którą przyniósł internet, i udowodnił, że crowdsourcingowy model działania jest odpowiedzią na nowy, społecznościowy sposób relacji. Shelley Kuipers, CEO Chaordix z Kanady, na konkretnych przykładach pokazała, jak crowdsourcing pomaga osiągać cele marketingowe marek, tworzyć w kreatywny sposób zaawansowane społeczności wokół zmieniających się marek. Karsten Wenzlaff, CEO Ikosom z Niemiec zaprezentował z kolei, jak otwarty, obywatelski „crowd” może wspierać realne zmiany społeczne.
Podczas panelu dyskusyjnego poprowadzonego przez Grzegorza Kiszluka, redaktora naczelnego magazynu Brief, Rafał Karski (sales and marketing director Liberty Direct), Jacek Karolak (innovation director Starcom MediaVest Group), Damian Zalewski (PR manager Meble VOX) oraz Tomek Kurzątkowski (director of business development & partner MillionYou) rozmawiali na temat wyzwań, jakie stoją przed firmami, które decydują się na interakcję z konsumentami. Uczestnicy zastanawiali się, czy traktować crowdsourcing jako zjawisko ewolucji social mediów czy skuteczne narzędzie osiągania celów marketingowych. Paneliści opowiedzieli, jakie widzą perspektywy rozwoju crowdsourcingu w Polsce i jakie są główne bariery rozwoju tego globalnego zjawiska. Podkreślone zostało znaczenie crowdsourcingu w budowaniu jakości relacji konsumentów z marką w kontrze do powierzchownych ilościowych wskaźników.
„Mam nadzieję, że poruszone przez naszych prelegentów tematy wraz z zaprezentowanymi case’ami ze świata oraz z Polski nie tylko przybliżyły słuchaczom ideę crowdsourcingu, lecz także zainspirowały potencjałem możliwości, jakie oferuje crowdsourcing – w szeroko pojętym procesie komunikacji marek z konsumentami. Wierzę, że w nowej erze dialogu marki z konsumentem, zbudowanym na aktywnym współtworzeniu, więcej firm zdecyduje się skorzystać z naszej eksperckiej wiedzy, byśmy wspólnie tworzyli nową jakość komunikacji marek” powiedział Jan Kasprzycki-Rosikoń, dyrektor zarządzający MillionYou.
Materiały video z prelekcji Epirota Ludvika Nekaja, założyciela Crowdsourcing Week z Singapuru, Karstena Wenzlaffa, CEO ikosom z Niemiec i Shelley Kuipers, CEO Chaordix z Kanady oraz polskich prelegentów znajdują się już na stronie.
PRoto.pl było patronem medialnym wydarzenia.


