Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Kobiety śledzą influencerów głównie na Instagramie. kobiety obserwują influencerów przede wszystkim na instagramie. szukają niszowych tematów, inspiracji i ładnych zdjęć – wynika z badania przeprowadzonego przez bloglovin’. okazuje się, że 61 proc. kobiet obserwuje influencerów na instagramie. to najczęściej wybierana platforma. drugi pod względem popularności jest facebook – z niego korzysta 52 proc. badanych. dużo mniejsza część kobiet – niewiele ponad 10 proc – śledzi influencerów na snapchacie. kobiety wolą oglądać krótkie wideo publikowane przez influencerów w instagram stories – tak wskazuje 72 badanych. snapchata częściej wybierają jedynie kobiety w wieku poniżej 17 lat – wynika z badania. 88 proc. kobiet obserwuje influencerów w co najmniej dwóch kanałach społecznościowych. najwyższy współczynnik zaangażowania w sponsorowany content osiągają facebook (57 proc.) i instagram (48 proc.), natomiast youtube angażuje 24 proc. badanych, a snapchat tylko 7 proc. z jakich powodów kobiety obserwują influencerów? 64 proc. badanych twierdzi, że poszukuje niszowych tematów, których nie podejmują mainstreamowe media. 62 proc. deklaruje z kolei, że szuka inspiracji, które może wprowadzić w swoje życie. z kolei 60 proc. wskazuje na ładne zdjęcia. jak wskazuje 64 proc. ankietowanych kobiet, największym problemem influencerów współpracujących z markami jest brak autentyczności i oryginalności w sponsorowanych wpisach. tego rodzaju wpisy powodują u odbiorcy poczucie przesadnej autopromocji autora (tak uważa 48 proc. badanych). dla 37 proc. kobiet problemem jest świadomość, że autorowi zapłacono za reklamę. z badania wynika też, że kobiety zwracają uwagę na nieestetyczne zdjęcia (25 proc.) oraz brak fotografii (35 proc.), a także zbyt długi opis produktu (32 proc.) i zbyt dużą liczbę hashtagów (31 proc.). blisko 60 proc. kobiet deklaruje, że rozpoznaje nieautentyczny wpis sponsorowany po tym, że nie pasuje on do poprzednich wpisów influencera. z kolei 36 proc. zwraca uwagę na zastosowanie hashtagu #paid. 34 proc. widzi natomiast, że wpis jest sponsorowany, bo inni blogerzy zamieszczają podobne. jak wynika z badania, ponad połowa ankietowanych (54 proc.) wybiera produkt lub usługę na podstawie rekomendacji influnencera, a 45 proc. zaczyna obserwować daną markę po przeczytaniu sponsorowanego wpisu. platforma bloglovin’ przeprowadziła badanie dotyczące wpływu influencerów na życie na grupie 20 tys. kobiet w wieku 18-49 lat. pełna treść badania na stronie. (mb).
Kobiety obserwują influencerów przede wszystkim na Instagramie. Szukają niszowych tematów, inspiracji i ładnych zdjęć – wynika z badania przeprowadzonego przez Bloglovin’.
Okazuje się, że 61 proc. kobiet obserwuje influencerów na Instagramie. To najczęściej wybierana platforma. Drugi pod względem popularności jest Facebook – z niego korzysta 52 proc. badanych. Dużo mniejsza część kobiet – niewiele ponad 10 proc – śledzi influencerów na Snapchacie. Kobiety wolą oglądać krótkie wideo publikowane przez influencerów w Instagram Stories – tak wskazuje 72 badanych. Snapchata częściej wybierają jedynie kobiety w wieku poniżej 17 lat – wynika z badania. 88 proc. kobiet obserwuje influencerów w co najmniej dwóch kanałach społecznościowych.

Najwyższy współczynnik zaangażowania w sponsorowany content osiągają Facebook (57 proc.) i Instagram (48 proc.), natomiast YouTube angażuje 24 proc. badanych, a Snapchat tylko 7 proc.

Z jakich powodów kobiety obserwują influencerów? 64 proc. badanych twierdzi, że poszukuje niszowych tematów, których nie podejmują mainstreamowe media. 62 proc. deklaruje z kolei, że szuka inspiracji, które może wprowadzić w swoje życie. Z kolei 60 proc. wskazuje na ładne zdjęcia.
Jak wskazuje 64 proc. ankietowanych kobiet, największym problemem influencerów współpracujących z markami jest brak autentyczności i oryginalności w sponsorowanych wpisach. Tego rodzaju wpisy powodują u odbiorcy poczucie przesadnej autopromocji autora (tak uważa 48 proc. badanych). Dla 37 proc. kobiet problemem jest świadomość, że autorowi zapłacono za reklamę. Z badania wynika też, że kobiety zwracają uwagę na nieestetyczne zdjęcia (25 proc.) oraz brak fotografii (35 proc.), a także zbyt długi opis produktu (32 proc.) i zbyt dużą liczbę hashtagów (31 proc.).
Blisko 60 proc. kobiet deklaruje, że rozpoznaje nieautentyczny wpis sponsorowany po tym, że nie pasuje on do poprzednich wpisów influencera. Z kolei 36 proc. zwraca uwagę na zastosowanie hashtagu #paid. 34 proc. widzi natomiast, że wpis jest sponsorowany, bo inni blogerzy zamieszczają podobne.
Jak wynika z badania, ponad połowa ankietowanych (54 proc.) wybiera produkt lub usługę na podstawie rekomendacji influnencera, a 45 proc. zaczyna obserwować daną markę po przeczytaniu sponsorowanego wpisu.
Platforma Bloglovin’ przeprowadziła badanie dotyczące wpływu influencerów na życie na grupie 20 tys. kobiet w wieku 18-49 lat.
Pełna treść badania na stronie
(mb)