Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
IAB i SAR zapraszają do branżowej rady ds. kompetencji. stowarzyszenie komunikacji marketingowej sar oraz związek pracodawców branży internetowej iab polska utworzyły we wrześniu 2019 roku radę ds. kompetencji sektora komunikacji marketingowej. „zgodnie z raportem »kapitał ludzki w sektorze komunikacji marketingowej«, w 2015 roku w branży pracowało blisko 163 tys. osób, a wielkość zatrudnienia sukcesywnie wzrasta. do tej pory brakowało zarówno jednolitej reprezentacji, jaki i standardów, które definiowałyby ten – tak liczny – sektor polskiej gospodarki” – przekonuje paweł tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu sar. rada ma dopasowywać system edukacji do potrzeb sektora. kwalifikacje, które uczniowie, studenci i kursanci zdobywają w placówkach edukacyjnych, muszą odpowiadać na rzeczywiste potrzeby pracodawców – czytamy w informacji prasowej. członkowie rady będą więc identyfikować i definiować te potrzeby, a także opracowywać ramy i standardy kwalifikacji, programy edukacyjne i rozwiązania prawno-organizacyjne. sar i iab obecnie zbierają zgłoszenia kandydatów do rady. osoby zainteresowane dołączeniem mogą kontaktować się z jej animatorem, marcinem olkowiczem. „bez względu na to, jak ostatecznie zdefiniujemy sektor komunikacji marketingowej, to wszyscy uczestnicy rynku zaangażowani w komunikowanie, w tym budowanie reputacji czy komunikację społeczną, mają potrzeby związane z pozyskiwaniem pracowników o adekwatnych kompetencjach. doświadczenia koleżanek i kolegów z pr-u, ich aktywność na linii biznes-edukacja, są bardzo cenne. zachęcam do współpracy i do wymiany opinii o potrzebach wszystkich środowisk. wspólną sprawą jest kształcenie kadr odpowiednio przygotowanych, wspierających rozwój rynku i gospodarki” – komentuje w wiadomości do proto.pl ekspert. osoby i podmioty, które chciałyby dołączyć do rady, muszą spełnić kilka wymogów merytorycznych. niezbędne jest doświadczenie we współpracy z instytucjami edukacji formalnej (tworzenie programów edukacyjnych, realizacja staży lub praktyk, współpraca z akademickimi biurami karier czy udział w badaniach) oraz udokumentowanie pracy w obszarze edukacji i współpracy z uczelniami. skm i iab szukają chętnych, którzy funkcjonują w branży komunikacji marketingowej od co najmniej trzech lat. projekt jest realizowany w ramach „programu operacyjnego wiedza edukacja rozwój 2019–2022”, którym kieruje polska agencja rozwoju przedsiębiorczości. (mp).
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska utworzyły we wrześniu 2019 roku radę ds. kompetencji sektora komunikacji marketingowej.
„Zgodnie z raportem »Kapitał Ludzki w Sektorze Komunikacji Marketingowej«, w 2015 roku w branży pracowało blisko 163 tys. osób, a wielkość zatrudnienia sukcesywnie wzrasta. Do tej pory brakowało zarówno jednolitej reprezentacji, jaki i standardów, które definiowałyby ten – tak liczny – sektor polskiej gospodarki” – przekonuje Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu SAR.
Rada ma dopasowywać system edukacji do potrzeb sektora. Kwalifikacje, które uczniowie, studenci i kursanci zdobywają w placówkach edukacyjnych, muszą odpowiadać na rzeczywiste potrzeby pracodawców – czytamy w informacji prasowej. Członkowie rady będą więc identyfikować i definiować te potrzeby, a także opracowywać ramy i standardy kwalifikacji, programy edukacyjne i rozwiązania prawno-organizacyjne.
SAR i IAB obecnie zbierają zgłoszenia kandydatów do rady. Osoby zainteresowane dołączeniem mogą kontaktować się z jej animatorem, Marcinem Olkowiczem. „Bez względu na to, jak ostatecznie zdefiniujemy sektor komunikacji marketingowej, to wszyscy uczestnicy rynku zaangażowani w komunikowanie, w tym budowanie reputacji czy komunikację społeczną, mają potrzeby związane z pozyskiwaniem pracowników o adekwatnych kompetencjach. Doświadczenia koleżanek i kolegów z PR-u, ich aktywność na linii biznes-edukacja, są bardzo cenne. Zachęcam do współpracy i do wymiany opinii o potrzebach wszystkich środowisk. Wspólną sprawą jest kształcenie kadr odpowiednio przygotowanych, wspierających rozwój rynku i gospodarki” – komentuje w wiadomości do PRoto.pl ekspert.
Osoby i podmioty, które chciałyby dołączyć do rady, muszą spełnić kilka wymogów merytorycznych. Niezbędne jest doświadczenie we współpracy z instytucjami edukacji formalnej (tworzenie programów edukacyjnych, realizacja staży lub praktyk, współpraca z akademickimi biurami karier czy udział w badaniach) oraz udokumentowanie pracy w obszarze edukacji i współpracy z uczelniami. SKM i IAB szukają chętnych, którzy funkcjonują w branży komunikacji marketingowej od co najmniej trzech lat.
Projekt jest realizowany w ramach „Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2019–2022”, którym kieruje Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. (mp)