Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Autorka bloga Jadłonomia oskarża Biedronkę o kradzież przepisu. marta dymek, autorka jadłonomii – bloga przedstawiającego roślinne przepisy – na facebooku opublikowała post, w którym oskarża jeronimo martins polska (właściciela sieci sklepów biedronka) o bezprawne wykorzystanie przepisu swojego autorstwa. sposób na przygotowanie pomidorowego piernika ukazał się w bezpłatnym magazynie „czas na święta”. w poście czytamy, że przepis opublikowany przez jeronimo martins polska różni się jedynie dodaniem nazw produktów dostępnych w biedronce. „wszystkie przepisy na blogu jadłonomia były i są dostępne bezpłatnie, nie promuję jakichkolwiek produktów, a na stronie nie ma nawet reklam. tym trudniej jest mi moralnie zaakceptować, że część jadłonomiii została w takiej formie skomercjalizowana przez biedronkę i jest przez nią sprzedawana” – pisze autorka kulinarnego bloga. źródło: facebook.com/jadlonomia. „próbowałam porozumieć się z siecią, oczekując zapłaty określonej kwoty w całości na rzecz otwarte klatki (organizacji pomagającej zwierzętom hodowlanym, z którą współpracuje jadłonomia – przyp. red.). ta prośba została zupełnie zignorowana, co chyba zasmuciło mnie najbardziej. dlatego nie pozostaje mi nic innego niż podjęcie dalszych kroków prawnych dla wyjaśnienia tej sprawy. biedronka, czy to jest etyczne i legalne prowadzenie biznesu?” – opisuje dalej marta dymek. pod postem pojawiło się wiele komentarzy wspierających blogerkę (trzy godziny po publikacji wpis zebrał prawie pięć tys. reakcji, ponad 500 komentarzy i 290 udostępnień). „(…) ja przed świętami bojkotuję biedronkę!”, „wstyd i żenada”, „biedronka to totalne dno” – piszą użytkownicy. źródło: facebook.com/jadlonomia. niektórzy zwrócili także uwagę, że niedawno podobna sytuacja spotkała autorkę bloga moje wypieki. jak informowaliśmy na proto.pl, marka home&you wykorzystała przepis na pierniczki autorki bloga, doroty świątkowskiej. czytaj więcej: autorka bloga moje wypieki zarzuca home&you skopiowanie jej przepisu. marka przeprasza. źródło: facebook.com/jadlonomia. biedronka nie odniosła się do sprawy w mediach społecznościowych. pod ostatnimi facebookowymi postami sklepu pojawiają się jednak komentarze oburzonych użytkowników. źródło: facebook.com/biedronkacodziennie. proto.pl poprosiło biedronkę o skomentowanie sprawy, jednak do czasu publikacji nie otrzymaliśmy odpowiedzi. (ak). zdjęcie główne: by przemysław czopor [cc by 3.0 ] via wikimedia commons.
Marta Dymek, autorka Jadłonomii – bloga przedstawiającego roślinne przepisy – na Facebooku opublikowała post, w którym oskarża Jeronimo Martins Polska (właściciela sieci sklepów Biedronka) o bezprawne wykorzystanie przepisu swojego autorstwa. Sposób na przygotowanie pomidorowego piernika ukazał się w bezpłatnym magazynie „Czas na Święta”.
W poście czytamy, że przepis opublikowany przez Jeronimo Martins Polska różni się jedynie dodaniem nazw produktów dostępnych w Biedronce. „Wszystkie przepisy na blogu Jadłonomia były i są dostępne bezpłatnie, nie promuję jakichkolwiek produktów, a na stronie nie ma nawet reklam. Tym trudniej jest mi moralnie zaakceptować, że część Jadłonomiii została w takiej formie skomercjalizowana przez Biedronkę i jest przez nią sprzedawana” – pisze autorka kulinarnego bloga.

Źródło: facebook.com/Jadlonomia
„Próbowałam porozumieć się z siecią, oczekując zapłaty określonej kwoty w całości na rzecz Otwarte Klatki (organizacji pomagającej zwierzętom hodowlanym, z którą współpracuje Jadłonomia – przyp. red.). Ta prośba została zupełnie zignorowana, co chyba zasmuciło mnie najbardziej. Dlatego nie pozostaje mi nic innego niż podjęcie dalszych kroków prawnych dla wyjaśnienia tej sprawy. Biedronka, czy to jest etyczne i legalne prowadzenie biznesu?” – opisuje dalej Marta Dymek.
Pod postem pojawiło się wiele komentarzy wspierających blogerkę (trzy godziny po publikacji wpis zebrał prawie pięć tys. reakcji, ponad 500 komentarzy i 290 udostępnień) . „(…) ja przed świętami bojkotuję Biedronkę!”, „Wstyd i żenada”, „Biedronka to totalne dno” – piszą użytkownicy.



Źródło: facebook.com/Jadlonomia
Niektórzy zwrócili także uwagę, że niedawno podobna sytuacja spotkała autorkę bloga Moje Wypieki. Jak informowaliśmy na PRoto.pl, marka Home&You wykorzystała przepis na pierniczki autorki bloga, Doroty Świątkowskiej.
Czytaj więcej: Autorka bloga Moje Wypieki zarzuca Home&You skopiowanie jej przepisu. Marka przeprasza

Źródło: facebook.com/Jadlonomia
Biedronka nie odniosła się do sprawy w mediach społecznościowych. Pod ostatnimi facebookowymi postami sklepu pojawiają się jednak komentarze oburzonych użytkowników.


Źródło: facebook.com/BiedronkaCodziennie
PRoto.pl poprosiło Biedronkę o skomentowanie sprawy, jednak do czasu publikacji nie otrzymaliśmy odpowiedzi. (ak)
Zdjęcie główne: By Przemysław Czopor [CC BY 3.0] via Wikimedia Commons