Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Raport IMM: Grudzień nie przyniósł zmian na pozycji lidera rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce. onet, wirtualna polska i rzeczpospolita to najczęściej cytowane media w grudniu 2019 roku według najnowszego raportu „najbardziej opiniotwórcze media w polsce” przygotowanego przez instytut monitorowania mediów. w rankingu głównym, ukazującym 15 najczęściej cytowanych mediów, znalazły się cztery portale, dwie stacje radiowe, cztery stacje telewizyjne i pięć tytułów prasowych. na onet powoływano się 4,2 tys. razy – portal prowadzi w zestawieniu od marca 2019 roku. wśród tytułów prasowych najczęściej powoływano się na rzeczpospolitą. dziennik od ponad pół roku pozostaje liderem swojej kategorii. na drugim miejscu znalazł się dziennik gazeta prawna z wynikiem przekraczającym 2,2 tys. cytowań. trzecie miejsce należało do gazety wyborczej. „sieci”, „wprost”, „newsweek” i „do rzeczy” to tytuły, na które powoływano się w grudniu niemal tak samo często. pierwsze miejsce należy jednak, podobnie jak w poprzednim miesiącu, do tygodnika „sieci”. wśród miesięczników także bez zmian na pozycji lidera – tak jak w listopadzie na prowadzeniu znalazł się „forbes”, tym razem z liczbą 106 cytowań. stawkę zamyka „playboy”, którego polskie wydanie ukazało się w grudniu po raz ostatni. wśród portali internetowych największy wzrost odnotowała interia.pl. wyprzedziła wpolityce.pl i znalazła się w grudniu na trzecim miejscu wśród najczęściej cytowanych portali. w kategorii stacje telewizyjne podobnie jak w poprzednich miesiącach najczęściej powoływano się na tvn24 i tvn. stacje łącznie cytowane były prawie 2,9 tys. razy. na trzecim miejscu uplasował się polsat news z wynikiem blisko 1,3 tys. na kolejnym miejscu znalazła się jeszcze jedna stacja informacyjna – tvp info. rmf fm ze zdecydowaną przewagą nad konkurentami ponownie prowadzi w rankingu najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych. na przekazy tej stacji powoływano się ponad 2,3 tys. razy, to ponad dwukrotnie częściej niż na radio zet, które cytowano 907 razy. w kategorii stacje radiowe znalazły się dwie regionalne rozgłośnie: radio szczecin i radio poznań. stawkę dziesięciu najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych zamyka radio maryja. w kategorii media biznesowe znalazły się trzy tytuły prasowe oraz dwa portale internetowe. dominuje dziennik gazeta prawna z wynikiem 2247 powołań – to dwukrotnie więcej niż w poprzednim miesiącu. na drugim miejscu bussinessinsider.com.pl (awans z miejsca trzeciego), tuż za nim puls biznesu. w mediach regionalnych na prowadzeniu stacja radiowa – radio szczecin, za nią kolejno gazeta krakowska, radio poznań i dziennik zachodni. autorka badania: magdalena radecka, instytut monitorowania mediów. o badaniu:. analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 37 966 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radio i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. badanie dotyczy okresu od 1 do 31 grudnia 2019 roku. korzystanie z raportu „najbardziej opiniotwórcze media w polsce”, w tym wykorzystanie informacji wynikających z raportu, publikacja materiału i dołączonych do niego materiałów graficznych dopuszczalne jest pod warunkiem następującego oznaczenia źródła: w przypadku mediów elektronicznych poprzez umieszczenie w artykule aktywnego linku do źródła oraz pełnej nazwy („instytut monitorowania mediów”), a w przypadku mediów tradycyjnych poprzez umieszczenie informacji: „źródło: instytut monitorowania mediów”.
Onet, Wirtualna Polska i Rzeczpospolita to najczęściej cytowane media w grudniu 2019 roku według najnowszego raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów.
W rankingu głównym, ukazującym 15 najczęściej cytowanych mediów, znalazły się cztery portale, dwie stacje radiowe, cztery stacje telewizyjne i pięć tytułów prasowych. Na Onet powoływano się 4,2 tys. razy – portal prowadzi w zestawieniu od marca 2019 roku.

Wśród tytułów prasowych najczęściej powoływano się na Rzeczpospolitą. Dziennik od ponad pół roku pozostaje liderem swojej kategorii. Na drugim miejscu znalazł się Dziennik Gazeta Prawna z wynikiem przekraczającym 2,2 tys. cytowań. Trzecie miejsce należało do Gazety Wyborczej.

„Sieci”, „Wprost”, „Newsweek” i „Do Rzeczy” to tytuły, na które powoływano się w grudniu niemal tak samo często. Pierwsze miejsce należy jednak, podobnie jak w poprzednim miesiącu, do tygodnika „Sieci”. Wśród miesięczników także bez zmian na pozycji lidera – tak jak w listopadzie na prowadzeniu znalazł się „Forbes”, tym razem z liczbą 106 cytowań. Stawkę zamyka „Playboy”, którego polskie wydanie ukazało się w grudniu po raz ostatni.


Wśród portali internetowych największy wzrost odnotowała interia.pl. Wyprzedziła wpolityce.pl i znalazła się w grudniu na trzecim miejscu wśród najczęściej cytowanych portali.

W kategorii stacje telewizyjne podobnie jak w poprzednich miesiącach najczęściej powoływano się na TVN24 i TVN. Stacje łącznie cytowane były prawie 2,9 tys. razy. Na trzecim miejscu uplasował się Polsat News z wynikiem blisko 1,3 tys. Na kolejnym miejscu znalazła się jeszcze jedna stacja informacyjna – TVP Info.

RMF FM ze zdecydowaną przewagą nad konkurentami ponownie prowadzi w rankingu najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych. Na przekazy tej stacji powoływano się ponad 2,3 tys. razy, to ponad dwukrotnie częściej niż na Radio Zet, które cytowano 907 razy. W kategorii stacje radiowe znalazły się dwie regionalne rozgłośnie: Radio Szczecin i Radio Poznań. Stawkę dziesięciu najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych zamyka Radio Maryja.

W kategorii media biznesowe znalazły się trzy tytuły prasowe oraz dwa portale internetowe. Dominuje Dziennik Gazeta Prawna z wynikiem 2247 powołań – to dwukrotnie więcej niż w poprzednim miesiącu. Na drugim miejscu bussinessinsider.com.pl (awans z miejsca trzeciego), tuż za nim Puls Biznesu.

W mediach regionalnych na prowadzeniu stacja radiowa – Radio Szczecin, za nią kolejno Gazeta Krakowska, Radio Poznań i Dziennik Zachodni.

Autorka badania: Magdalena Radecka, Instytut Monitorowania Mediów
O badaniu:
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 37 966 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radio i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu od 1 do 31 grudnia 2019 roku.
Korzystanie z raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”, w tym wykorzystanie informacji wynikających z raportu, publikacja materiału i dołączonych do niego materiałów graficznych dopuszczalne jest pod warunkiem następującego oznaczenia źródła: w przypadku mediów elektronicznych poprzez umieszczenie w artykule aktywnego linku do źródła oraz pełnej nazwy („Instytut Monitorowania Mediów”), a w przypadku mediów tradycyjnych poprzez umieszczenie informacji: „źródło: Instytut Monitorowania Mediów”.