Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
0:00
-:--
1x
Szybkość odtwarzania
0.5
0.6
0.7
0.8
0.9
1
1.1
1.2
1.3
1.5
2
Fundacja Polska Ziemia: kto zanieczyszcza powietrze, jest Januszem smogu. fundacja polska ziemia rozpoczęła w lutym 2020 roku kampanię edukacyjną „poślij smoga do pieca”, w ramach której pokazuje konsekwencje, jakie dla jakości powietrza może mieć np. wycinanie filtrów dpf z silników diesla czy palenie w piecach plastikiem. „niestety, te złe praktyki są przez wielu uznawane za przykład pozytywnego cwaniactwa czy sprytu, analogicznie do wciąż obecnego w naszym społeczeństwie cichego przyzwolenia na jazdę po alkoholu. tymczasem, jeśli chcemy wyeliminować takie zachowania, to najpierw musimy doprowadzić do ich społecznego potępienia” – twierdzi elżbieta górnik, wiceprezes fundacji polska ziemia. organizacja chce osiągnąć swój cel dzięki porównywaniu osób zanieczyszczających powietrze do postaci nosacza sundajskiego – tzw. „małpy polaka”, bohatera internetowych memów. rodzina smogowiczów, czyli tate i pjoter, występuje w spotach nagranych na potrzeby kampanii. mają one „przedstawić przywary polaków w krzywym zwierciadle, z przymrużeniem oka” – czytamy w komunikacie fundacji. kampania ma także część praktyczną – fundacja polska ziemia zorganizuje sześć debat (w województwach mazowieckim, małopolskim i śląskim) oraz szkolenia z ekspertami, którzy specjalizują się w tematyce zanieczyszczeń powietrza. uczestnicy otwartych spotkań będą mogli pogłębiać swoją wiedzę na temat smogu i dostępnych rozwiązań tego problemu. organizatorzy „poślij smoga do pieca” stworzyli też punkt kontaktowy, w którym pracować będą „ekodoradcy”. mają oni pomagać m.in. w zrozumieniu przyczyn smogu, a także jego wpływu na zdrowie ludzi. dane kontaktowe znajdują się na stronie smogowicze.pl – tam też można znaleźć artykuły poradnikowe, quiz oraz informacje o jakości powietrza w polsce. kampania została w całości przygotowana przez fundację, a za kontakty z mediami odpowiada kamila szczechowska – kierownik ds. rozwoju i marketingu. działania potrwają do końca października 2021 roku. projekt jest współfinansowany przez narodowy fundusz ochrony środowiska i gospodarki wodnej. (mp).
Fundacja Polska Ziemia rozpoczęła w lutym 2020 roku kampanię edukacyjną „Poślij smoga do pieca”, w ramach której pokazuje konsekwencje, jakie dla jakości powietrza może mieć np. wycinanie filtrów DPF z silników diesla czy palenie w piecach plastikiem.
„Niestety, te złe praktyki są przez wielu uznawane za przykład pozytywnego cwaniactwa czy sprytu, analogicznie do wciąż obecnego w naszym społeczeństwie cichego przyzwolenia na jazdę po alkoholu. Tymczasem, jeśli chcemy wyeliminować takie zachowania, to najpierw musimy doprowadzić do ich społecznego potępienia” – twierdzi Elżbieta Górnik, wiceprezes Fundacji Polska Ziemia.
Organizacja chce osiągnąć swój cel dzięki porównywaniu osób zanieczyszczających powietrze do postaci nosacza sundajskiego – tzw. „Małpy Polaka”, bohatera internetowych memów. Rodzina Smogowiczów, czyli Tate i Pjoter, występuje w spotach nagranych na potrzeby kampanii. Mają one „przedstawić przywary Polaków w krzywym zwierciadle, z przymrużeniem oka” – czytamy w komunikacie Fundacji.
Kampania ma także część praktyczną – Fundacja Polska Ziemia zorganizuje sześć debat (w województwach mazowieckim, małopolskim i śląskim) oraz szkolenia z ekspertami, którzy specjalizują się w tematyce zanieczyszczeń powietrza. Uczestnicy otwartych spotkań będą mogli pogłębiać swoją wiedzę na temat smogu i dostępnych rozwiązań tego problemu.
Organizatorzy „Poślij smoga do pieca” stworzyli też punkt kontaktowy, w którym pracować będą „ekodoradcy”. Mają oni pomagać m.in. w zrozumieniu przyczyn smogu, a także jego wpływu na zdrowie ludzi. Dane kontaktowe znajdują się na stronie smogowicze.pl – tam też można znaleźć artykuły poradnikowe, quiz oraz informacje o jakości powietrza w Polsce.
Kampania została w całości przygotowana przez Fundację, a za kontakty z mediami odpowiada Kamila Szczechowska – kierownik ds. rozwoju i marketingu. Działania potrwają do końca października 2021 roku. Projekt jest współfinansowany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. (mp)
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
Fundacja Polska Ziemia: kto zanieczyszcza powietrze, jest Januszem smogu. fundacja polska ziemia rozpoczęła w lutym 2020 roku kampanię edukacyjną „poślij smoga do pieca”, w ramach której pokazuje konsekwencje, jakie dla jakości powietrza może mieć np. wycinanie filtrów dpf z silników diesla czy palenie w piecach plastikiem. „niestety, te złe praktyki są przez wielu uznawane za przykład pozytywnego cwaniactwa czy sprytu, analogicznie do wciąż obecnego w naszym społeczeństwie cichego przyzwolenia na jazdę po alkoholu. tymczasem, jeśli chcemy wyeliminować takie zachowania, to najpierw musimy doprowadzić do ich społecznego potępienia” – twierdzi elżbieta górnik, wiceprezes fundacji polska ziemia. organizacja chce osiągnąć swój cel dzięki porównywaniu osób zanieczyszczających powietrze do postaci nosacza sundajskiego – tzw. „małpy polaka”, bohatera internetowych memów. rodzina smogowiczów, czyli tate i pjoter, występuje w spotach nagranych na potrzeby kampanii. mają one „przedstawić przywary polaków w krzywym zwierciadle, z przymrużeniem oka” – czytamy w komunikacie fundacji. kampania ma także część praktyczną – fundacja polska ziemia zorganizuje sześć debat (w województwach mazowieckim, małopolskim i śląskim) oraz szkolenia z ekspertami, którzy specjalizują się w tematyce zanieczyszczeń powietrza. uczestnicy otwartych spotkań będą mogli pogłębiać swoją wiedzę na temat smogu i dostępnych rozwiązań tego problemu. organizatorzy „poślij smoga do pieca” stworzyli też punkt kontaktowy, w którym pracować będą „ekodoradcy”. mają oni pomagać m.in. w zrozumieniu przyczyn smogu, a także jego wpływu na zdrowie ludzi. dane kontaktowe znajdują się na stronie smogowicze.pl – tam też można znaleźć artykuły poradnikowe, quiz oraz informacje o jakości powietrza w polsce. kampania została w całości przygotowana przez fundację, a za kontakty z mediami odpowiada kamila szczechowska – kierownik ds. rozwoju i marketingu. działania potrwają do końca października 2021 roku. projekt jest współfinansowany przez narodowy fundusz ochrony środowiska i gospodarki wodnej. (mp).