Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Maffashion w ogniu krytyki. Przez post reklamowy. maffashion umieściła na instagramie post promujący alkohol. została za to skrytykowana przez obserwatorów, którzy uznali jej działanie za nieodpowiedzialne i szkodliwe. 9 sierpnia 2022 roku julia kuczyńska, znana jako maffashion, zamieściła na instagramie post reklamujący włoskie piwo peroni. profil influencerki i właścicielki marki modowej w tym serwisie obserwuje obecnie ponad 1,4 mln osób. kuczyńska opublikowała zdjęcie z pikniku – kobieta pozuje na kocu z pizzą, a w dłoni trzyma butelkę piwa. „aura wyjątkowo sprzyjająca plenerowym wypadom i piknikom na kocyku włoski styl jest mi bliski nie tylko ze względów modowych, ale uwielbiam też ich kuchnię. a jak włoskie przekąski i gastro klasyki, to i napoje muszą się zgadzać, zwłaszcza w tak upalne dni!” – taki opis umieściła pod fotografią. we wpisie oznaczyła także markę peroni oraz dodała hashtag „reklama”. źródło: instagram.com/maffashion_official. wpis polubiło ponad 5,4 tys. osób, a publikacja zyskała prawie 200 komentarzy. większość z wypowiedzi pod zdjęciem jest jednak negatywna – użytkownicy krytykują influencerkę za promowanie alkoholu. w komentarzach pojawiają się m.in. uwagi, że reklamowanie alkoholu przez osobę z tak dużymi zasięgami jest nieodpowiedzialne, szczególnie w kraju, w którym wiele osób zmaga się z uzależnieniem:. „zważając na ilość problemów z alkoholem wśród ludzi promowanie alko jest mega słabe, zwłaszcza przez osobę z takimi zasięgami”;. „serio? w kraju, który zmaga się z dosyć wysokim odsetkiem ludzi uzależnionych od alkoholu”;. „zawsze będę uważała że reklamowanie alkoholu gdy ma się takie zasięgi i tylu mlodych obserwatorów jest złe. ten napis na dole to żart. alkohol w przedtrzeni publicznej nie powinien istnieć wcale. a bycie influencerem to tez odpowiedzialność. zwłaszcza jak sama jesteś matką”;. „eeee no nie. promujmy raczej picie wody a nie alkoholu, czy słodzonych napojów” – to tylko niektóre komentarze zamieszczone pod instagramowym wpisem influencerki. część komentujących stwierdziła także, że reklamowanie alkoholu na instagramie jest nielegalne, podobnie jak spożywanie go w miejscu publicznym, do czego może zachęcać zdjęcie kuczyńskiej. na jeden z komentarzy dotyczących zakazu reklamy alkoholu maffashion odpowiedziała, że wpis ma ustawione zabezpieczenia dla osób 18+. komentujący zauważyli jednak, że w ustawie regulującej promocję alkoholu znajduje się zapis o tym, że taka reklama nie może pokazywać spożywania alkoholu jako relaksu i dobrej zabawy, a wpis kuczyńskiej łamie tę zasadę. internauci zwrócili też uwagę, że były partner kuczyńskiej, sebastian fabijański, otwarcie mówił o dorastaniu z ojcem alkoholikiem oraz swoich zmaganiach z tą używką. „twój były mówi o problemach z alkoholem i narkotykami, a ty je promujesz. serio nie widzisz, że coś się tu nie zgadza? mało ludzi w polsce traktuje alko jako tanią rozrywkę? mało dzieci dorasta w rodzinie z nałogowcami? dobrze się dokłada cegiełkę do tego wszystkiego?” – brzmi jeden z komentarzy. ktoś inny napisał z kolei:. „te komentarze przywracają wiarę w ludzi! mamy zdecydowanie coraz bardziej świadome społeczeństwo, tylko celebryci, którzy notorycznie odstawiają takie akcje, coś nie nadążają. wielka szkoda!”. (mb).
Maffashion umieściła na Instagramie post promujący alkohol. Została za to skrytykowana przez obserwatorów, którzy uznali jej działanie za nieodpowiedzialne i szkodliwe.
9 sierpnia 2022 roku Julia Kuczyńska, znana jako Maffashion, zamieściła na Instagramie post reklamujący włoskie piwo Peroni. Profil influencerki i właścicielki marki modowej w tym serwisie obserwuje obecnie ponad 1,4 mln osób.
Kuczyńska opublikowała zdjęcie z pikniku – kobieta pozuje na kocu z pizzą, a w dłoni trzyma butelkę piwa. „Aura wyjątkowo sprzyjająca plenerowym wypadom i piknikom na kocyku
Włoski styl jest mi bliski nie tylko ze względów modowych, ale uwielbiam też ich kuchnię. A jak włoskie przekąski i gastro klasyki, to i napoje muszą się zgadzać, zwłaszcza w tak upalne dni!” – taki opis umieściła pod fotografią. We wpisie oznaczyła także markę Peroni oraz dodała hashtag „reklama”.

Źródło: instagram.com/maffashion_official
Wpis polubiło ponad 5,4 tys. osób, a publikacja zyskała prawie 200 komentarzy. Większość z wypowiedzi pod zdjęciem jest jednak negatywna – użytkownicy krytykują influencerkę za promowanie alkoholu. W komentarzach pojawiają się m.in. uwagi, że reklamowanie alkoholu przez osobę z tak dużymi zasięgami jest nieodpowiedzialne, szczególnie w kraju, w którym wiele osób zmaga się z uzależnieniem:
„Zważając na ilość problemów z alkoholem wśród ludzi promowanie alko jest mega słabe, zwłaszcza przez osobę z takimi zasięgami”;
„Serio? W kraju, który zmaga się z dosyć wysokim odsetkiem ludzi uzależnionych od alkoholu”;
„Zawsze będę uważała że reklamowanie alkoholu gdy ma się takie zasięgi i tylu mlodych obserwatorów jest złe. Ten napis na dole to żart. Alkohol w przedtrzeni publicznej nie powinien istnieć wcale. A bycie influencerem to tez odpowiedzialność. Zwłaszcza jak sama jesteś matką”;
„Eeee no nie. Promujmy raczej picie wody a nie alkoholu, czy słodzonych napojów” – to tylko niektóre komentarze zamieszczone pod instagramowym wpisem influencerki.
Część komentujących stwierdziła także, że reklamowanie alkoholu na Instagramie jest nielegalne, podobnie jak spożywanie go w miejscu publicznym, do czego może zachęcać zdjęcie Kuczyńskiej. Na jeden z komentarzy dotyczących zakazu reklamy alkoholu Maffashion odpowiedziała, że wpis ma ustawione zabezpieczenia dla osób 18+. Komentujący zauważyli jednak, że w ustawie regulującej promocję alkoholu znajduje się zapis o tym, że taka reklama nie może pokazywać spożywania alkoholu jako relaksu i dobrej zabawy, a wpis Kuczyńskiej łamie tę zasadę.
Internauci zwrócili też uwagę, że były partner Kuczyńskiej, Sebastian Fabijański, otwarcie mówił o dorastaniu z ojcem alkoholikiem oraz swoich zmaganiach z tą używką.
„Twój były mówi o problemach z alkoholem i narkotykami, a ty je promujesz. Serio nie widzisz, że coś się tu nie zgadza? Mało ludzi w Polsce traktuje alko jako tanią rozrywkę? Mało dzieci dorasta w rodzinie z nałogowcami? Dobrze się dokłada cegiełkę do tego wszystkiego?” – brzmi jeden z komentarzy.
Ktoś inny napisał z kolei:
„Te komentarze przywracają wiarę w ludzi! Mamy zdecydowanie coraz bardziej świadome społeczeństwo, tylko celebryci, którzy notorycznie odstawiają takie akcje, coś nie nadążają. Wielka szkoda!”.
(mb)