Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Wywiad z… Barbarą Sołtysińską, współtwórcą i prezes zarządu LifeTube. proto.pl: czy youtube stanowi konkurencję dla tradycyjnej telewizji, zarówno pod względem przyciągania widzów, jak i reklamodawców? barbara sołtysińska, współtwórca i prezes zarządu lifetube: jesteśmy świadkami dużej zmiany medialnej. coraz więcej osób rezygnuje z oglądania telewizji tradycyjnej na rzecz oglądania treści online. z estymacji przedstawionej przez mediacom na konferencji internet standard wynika, że w 2015 roku zasięg generowany przez online video w grupie „a1624” będzie taki sam, co zasięg telewizyjny. w innych grupach ten trend też jest zauważalny choć o mniejszej dynamice. youtube jest głównym beneficjentem tej zmiany, gdyż jest największym serwisem video online, zarówno w polsce (15,5 mln użytkowników/miesięcznie) jak i na świecie (1 mld użytkowników/miesięcznie). na youtube istnieją już pasma tematyczne, które zastępują widzom treści z tradycyjnej tv (np. programy popularno-naukowe: scifun, polimaty,; lifestyle: 20m2 łukasza, kanał przygodowy: tuberaiders; gaming: skkf, rock itd.). jakość treści i produkcji rośnie, a systematyczne dodawanie (np. w każdy czwartek o 18) sprawia, że widzowie przyzwyczajają się do regularnego odwiedzania. a youtube ma tę przewagę, że treści raz dodane są dostępne zawsze i na każdym urządzeniu, czy będzie to komputer, tablet, smartfon czy telewizor z dostępem do sieci. youtube jest także medium społecznościowym, które pozwala widzom na uczestniczenie w przygotowywaniu treści i komunikowaniu się z twórcami. proto.pl: z drugiej strony: czy istnieją serwisy, które potencjalnie mogłyby zagrozić pozycji youtube wśród serwisów wideo? b.s.: nic mi nie wiadomo by istniał taki serwis. proto.pl: marki poszukują jak najbardziej efektywnego i taniego sposobu na dotarcie do grup docelowych. czy pod tym względem youtube wygrywa z telewizją? b.s.: dla reklamodawców ważne jest to, że mogą dokładnie zaplanować i sprawdzić do kogo będzie skierowany przekaz. zatem także pod względem mierzalności jest to lepsze narzędzie niż tradycyjna telewizja. co ważne youtube oglądają wszyscy i w każdym wieku. a sposób dotarcia do widzów jest wiele: reklamy video, własny kanał czy współpraca z twórcami. jednak youtube może być też świetnym narzędziem współpracującym z tv. warto np. myśleć o wspólnych projektach realizowanych zarówno w tv jak i na youtube. proto.pl: coraz częściej firmy decydują się także na współpracę z twórcami kanałów na yt. czy ta współpraca wykracza poza kręcenie promocyjnych materiałów wideo i przekazywanie darmowych produktów do wykorzystania lub testowania przez „youtuberów”? b.s.: są różne formy współpracy z twórcami począwszy od product placementu, przez współprace strategiczną, materiały dedykowane, akcje specjalne czy zupełnie nowe brandowane formaty. praktycznie nie realizujemy kampanii barterowych. jedynym ograniczeniami jest kreatywność marketerów i twórców. niedawno zakończyliśmy realizację pierwszego talent-show na youtube „hoop cola można inaczej”. wszystkie obrandowane materiały zanotowały ponad 3 miliony wyświetleń. proto.pl: odnośnie wspomnianych wcześniej grup docelowych. czy statystyczny użytkownik yt różni się znacznie od użytkowników innych serwisów typu facebook lub twitter? b.s.: statystyczny użytkownik yt to każdy z nas. rozmawiał karol schwann.
PRoto.pl: Czy YouTube stanowi konkurencję dla tradycyjnej telewizji, zarówno pod względem przyciągania widzów, jak i reklamodawców?
Barbara Sołtysińska, współtwórca i prezes zarządu LifeTube: Jesteśmy świadkami dużej zmiany medialnej. Coraz więcej osób rezygnuje z oglądania telewizji tradycyjnej na rzecz oglądania treści online. Z estymacji przedstawionej przez Mediacom na konferencji Internet Standard wynika, że w 2015 roku zasięg generowany przez Online Video w grupie „A1624” będzie taki sam, co zasięg telewizyjny. W innych grupach ten trend też jest zauważalny choć o mniejszej dynamice. YouTube jest głównym beneficjentem tej zmiany, gdyż jest największym serwisem video online, zarówno w Polsce (15,5 mln użytkowników/miesięcznie) jak i na świecie (1 mld użytkowników/miesięcznie).
Na YouTube istnieją już pasma tematyczne, które zastępują widzom treści z tradycyjnej TV (np. programy popularno-naukowe: SciFun, Polimaty,; lifestyle: 20m2 Łukasza, kanał przygodowy: TubeRaiders; gaming: SKKF, Rock itd.). Jakość treści i produkcji rośnie, a systematyczne dodawanie (np. w każdy czwartek o 18) sprawia, że widzowie przyzwyczajają się do regularnego odwiedzania. A YouTube ma tę przewagę, że treści raz dodane są dostępne zawsze i na każdym urządzeniu, czy będzie to komputer, tablet, smartfon czy telewizor z dostępem do sieci. YouTube jest także medium społecznościowym, które pozwala widzom na uczestniczenie w przygotowywaniu treści i komunikowaniu się z twórcami.
PRoto.pl: Z drugiej strony: czy istnieją serwisy, które potencjalnie mogłyby zagrozić pozycji YouTube wśród serwisów wideo?
B.S.: Nic mi nie wiadomo by istniał taki serwis.
PRoto.pl: Marki poszukują jak najbardziej efektywnego i taniego sposobu na dotarcie do grup docelowych. Czy pod tym względem YouTube wygrywa z telewizją?
B.S.: Dla reklamodawców ważne jest to, że mogą dokładnie zaplanować i sprawdzić do kogo będzie skierowany przekaz. Zatem także pod względem mierzalności jest to lepsze narzędzie niż tradycyjna telewizja. Co ważne YouTube oglądają wszyscy i w każdym wieku. A sposób dotarcia do widzów jest wiele: reklamy video, własny kanał czy współpraca z twórcami.
Jednak YouTube może być też świetnym narzędziem współpracującym z TV. Warto np. myśleć o wspólnych projektach realizowanych zarówno w TV jak i na YouTube.
PRoto.pl: Coraz częściej firmy decydują się także na współpracę z twórcami kanałów na YT. Czy ta współpraca wykracza poza kręcenie promocyjnych materiałów wideo i przekazywanie darmowych produktów do wykorzystania lub testowania przez „youtuberów”?
B.S.: Są różne formy współpracy z twórcami począwszy od product placementu, przez współprace strategiczną, materiały dedykowane, akcje specjalne czy zupełnie nowe brandowane formaty. Praktycznie nie realizujemy kampanii barterowych. Jedynym ograniczeniami jest kreatywność marketerów i twórców. Niedawno zakończyliśmy realizację pierwszego talent-show na YouTube „Hoop Cola Można Inaczej”. Wszystkie obrandowane materiały zanotowały ponad 3 miliony wyświetleń.
PRoto.pl: Odnośnie wspomnianych wcześniej grup docelowych. Czy statystyczny użytkownik YT różni się znacznie od użytkowników innych serwisów typu Facebook lub Twitter?
B.S.: Statystyczny użytkownik YT to każdy z nas 
Rozmawiał Karol Schwann