Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Raport „O tym się mówi”: W listopadzie na czele publikacje „Gazety Wyborczej”. „»wyborcza« ujawnia: agent tomek w prokuraturze sypie kamińskiego, wąsika i propisowskich dziennikarzy” wojciecha czuchnowskiego z „gazety wyborczej” to publikacja, na którą najczęściej powoływały się inne media w listopadzie 2023 roku i która wygenerowała najwyższe zasięgi – wynika z najnowszego raportu „o tym się mówi”. zestawienie jest przygotowywane co miesiąc przez instytut monitorowania mediów i radio zet. powstaje w ramach projektu nagroda radia zet im. andrzeja woyciechowskiego. na publikację „»wyborcza« ujawnia: agent tomek w prokuraturze sypie kamińskiego, wąsika i propisowskich dziennikarzy” w minionym miesiącu powoływano się 203 razy, co przełożyło się na zasięg wynoszący 20,8 mln potencjalnych kontaktów z przekazem. tomasz kaczmarek w rozmowie z wojciechem czuchnowskim ujawnił, że na polecenie szefów cba przekazywał dokumenty opatrzone najwyższą klauzulą tajności tomaszowi sakiewiczowi, cezarowi gmyzowi, dorocie kani i samuelowi pereirze. jego zwierzchnicy mieli pełną świadomość, że łamią prawo. dziś agent tomek chce zostać świadkiem koronnym i podzielić się swoją wiedzą. w tej sprawie zgłosił się już do prokuratury. na kolejnych miejscach podium „gazeta wyborcza” i tvn. drugim materiałem dziennikarskim o największym zasięgu w listopadzie jest również tekst pochodzący z „gazety wyborczej”. chodzi o artykuł „rodziny z dziećmi, wykształcona afganka, ciężarna kobieta – osoby takie, jak w filmie holland, są na granicy wyjątkami” autorstwa małgorzaty tomczak. socjolożka opisuje w nim złożony obraz imigrantów chcących pokonać granicę białorusko-polską. rozprawia się ze stereotypami głoszonymi zarówno przez aktywistów, jak i prawicowych polityków i publicystów. w tej układance nic nie jest czarno-białe. artykuł wywołał falę komentarzy w mediach o różnym zabarwieniu światopoglądowym. o tezach i statystykach przywołanych przez tomczak inne media informowały 114 razy, a łączny zasięg tych publikacji imm oszacował na 16,5 mln. trzecia pozycja w top5 „o tym się mówi” przypada dziennikarzom tvn – patrykowi szczepaniakowi i marcinowi wójcikowi, a także marcinowi rybakowi z „gazety wyborczej”. efektem ich pracy były dwa materiały: telewizyjny reportaż „narkotykowy kartel i miliard w banku w skierniewicach” i artykuł „wyborcza i »superwizjer« tvn ujawniają: kolumbijskie kartele narkotykowe działają w polsce”. w małym banku w skierniewicach prokuratura zabezpieczyła prawie półtora miliarda złotych. według śledczych pieniądze miały należeć do jednego z największych kolumbijskich karteli narkotykowych. na ustalenia dziennikarzy inne media powoływały się 15 razy, a łączny zasięg wygenerowanych publikacji oszacowany został na 5,5 mln. czwartym najchętniej cytowanym materiałem o najwyższym zasięgu okazał się tekst przygotowany przez szymona jadczaka z wirtualnej polski, który tym razem ujawnił, że podczas kampanii wyborczej łukasz mejza wykorzystywał siatkę fikcyjnych kont w mediach społecznościowych. dziennikarz zidentyfikował ponad 100 fałszywych profili, a wśród nich również te udające lokalne portale informacyjne. artykuł „ujawniamy: fabryka trolli pomagała łukaszowi mejzie. w kampanii wykorzystano nawet zdjęcia chorej na raka” wygenerował 38 publikacji w innych mediach o łącznym zasięgu 1,8 mln potencjalnych kontaktów z przekazem – wynika z obliczeń imm. piąte miejsce listopadowego zestawienia „o tym się mówi” należy do daniela flisa (oko.press/frontstory.pl). mowa o jego artykule „działkowiec z brukseli” opisującym inwestycje w nieruchomości polityka pis tomasza poręby, na które miał wydać wraz z żoną dużo więcej pieniędzy, niż oficjalnie zarobił. dziennikarz wskazuje również na rozbieżności w oświadczeniu majątkowym polityka. choć artykuł pojawił się w ostatnim dniu października, to był cytowany przez inne media również w listopadzie, kiedy to ukazało się 11 powołań. zasięg tych publikacji imm oszacował na 1,3 mln. metodologia. raport imm i radia zet „o tym się mówi” opracowano na podstawie monitoringu treści z najbardziej opiniotwórczych mediów z prasy, radia, telewizji i portali internetowych. przy liczeniu zasięgu nie były brane pod uwagę portale o charakterze agregatorów treści i multiplikacji przekazów, a także źródła własne danej grupy mediowej. analizie podlegają wybrane gatunki informacyjne i publicystyczne, które charakteryzują się wysoką cytowalnością treści, między innymi artykuły i śledztwa, w tym reportaże. badanie nie uwzględnia m.in.: wywiadów i rozmów publicystycznych, sondaży, rankingów, a także bieżących newsów. badanie obejmuje ponad 1100 gazet i czasopism, wybrane programy w stacjach telewizyjnych (polsat, polsat news, polsat news 2, tvn turbo, tvn, tvn24, tvn24bis, tvp info, tvp1 i tvp2) i rozgłośniach radiowych (muzo.fm, pr1, pr3, pr4, radio maryja, radio zet, rdc, rmf fm, tok fm) oraz istotne portale internetowe. kryterium decydującym o pozycji w rankingu top5 został przyjęty zasięg treści artykułu w publikacjach w innych mediach.
„»Wyborcza« ujawnia: Agent Tomek w prokuraturze sypie Kamińskiego, Wąsika i propisowskich dziennikarzy” Wojciecha Czuchnowskiego z „Gazety Wyborczej” to publikacja, na którą najczęściej powoływały się inne media w listopadzie 2023 roku i która wygenerowała najwyższe zasięgi – wynika z najnowszego raportu „O tym się mówi”. Zestawienie jest przygotowywane co miesiąc przez Instytut Monitorowania Mediów i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu Nagroda Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego.
Na publikację „»Wyborcza« ujawnia: Agent Tomek w prokuraturze sypie Kamińskiego, Wąsika i propisowskich dziennikarzy” w minionym miesiącu powoływano się 203 razy, co przełożyło się na zasięg wynoszący 20,8 mln potencjalnych kontaktów z przekazem. Tomasz Kaczmarek w rozmowie z Wojciechem Czuchnowskim ujawnił, że na polecenie szefów CBA przekazywał dokumenty opatrzone najwyższą klauzulą tajności Tomaszowi Sakiewiczowi, Cezarowi Gmyzowi, Dorocie Kani i Samuelowi Pereirze. Jego zwierzchnicy mieli pełną świadomość, że łamią prawo. Dziś Agent Tomek chce zostać świadkiem koronnym i podzielić się swoją wiedzą. W tej sprawie zgłosił się już do prokuratury.

Na kolejnych miejscach podium „Gazeta Wyborcza” i TVN
Drugim materiałem dziennikarskim o największym zasięgu w listopadzie jest również tekst pochodzący z „Gazety Wyborczej”. Chodzi o artykuł „Rodziny z dziećmi, wykształcona Afganka, ciężarna kobieta – osoby takie, jak w filmie Holland, są na granicy wyjątkami” autorstwa Małgorzaty Tomczak. Socjolożka opisuje w nim złożony obraz imigrantów chcących pokonać granicę białorusko-polską. Rozprawia się ze stereotypami głoszonymi zarówno przez aktywistów, jak i prawicowych polityków i publicystów. W tej układance nic nie jest czarno-białe. Artykuł wywołał falę komentarzy w mediach o różnym zabarwieniu światopoglądowym. O tezach i statystykach przywołanych przez Tomczak inne media informowały 114 razy, a łączny zasięg tych publikacji IMM oszacował na 16,5 mln.
Trzecia pozycja w TOP5 „O tym się mówi” przypada dziennikarzom TVN – Patrykowi Szczepaniakowi i Marcinowi Wójcikowi, a także Marcinowi Rybakowi z „Gazety Wyborczej”. Efektem ich pracy były dwa materiały: telewizyjny reportaż „Narkotykowy kartel i miliard w banku w Skierniewicach” i artykuł „Wyborcza i »Superwizjer« TVN ujawniają: kolumbijskie kartele narkotykowe działają w Polsce”. W małym banku w Skierniewicach prokuratura zabezpieczyła prawie półtora miliarda złotych. Według śledczych pieniądze miały należeć do jednego z największych kolumbijskich karteli narkotykowych. Na ustalenia dziennikarzy inne media powoływały się 15 razy, a łączny zasięg wygenerowanych publikacji oszacowany został na 5,5 mln.
Czwartym najchętniej cytowanym materiałem o najwyższym zasięgu okazał się tekst przygotowany przez Szymona Jadczaka z Wirtualnej Polski, który tym razem ujawnił, że podczas kampanii wyborczej Łukasz Mejza wykorzystywał siatkę fikcyjnych kont w mediach społecznościowych. Dziennikarz zidentyfikował ponad 100 fałszywych profili, a wśród nich również te udające lokalne portale informacyjne. Artykuł „Ujawniamy: fabryka trolli pomagała Łukaszowi Mejzie. W kampanii wykorzystano nawet zdjęcia chorej na raka” wygenerował 38 publikacji w innych mediach o łącznym zasięgu 1,8 mln potencjalnych kontaktów z przekazem – wynika z obliczeń IMM.
Piąte miejsce listopadowego zestawienia „O tym się mówi” należy do Daniela Flisa (OKO.Press/Frontstory.pl). Mowa o jego artykule „Działkowiec z Brukseli” opisującym inwestycje w nieruchomości polityka PiS Tomasza Poręby, na które miał wydać wraz z żoną dużo więcej pieniędzy, niż oficjalnie zarobił. Dziennikarz wskazuje również na rozbieżności w oświadczeniu majątkowym polityka. Choć artykuł pojawił się w ostatnim dniu października, to był cytowany przez inne media również w listopadzie, kiedy to ukazało się 11 powołań. Zasięg tych publikacji IMM oszacował na 1,3 mln.
Metodologia
Raport IMM i Radia ZET „O tym się mówi” opracowano na podstawie monitoringu treści z najbardziej opiniotwórczych mediów z prasy, radia, telewizji i portali internetowych. Przy liczeniu zasięgu nie były brane pod uwagę portale o charakterze agregatorów treści i multiplikacji przekazów, a także źródła własne danej grupy mediowej. Analizie podlegają wybrane gatunki informacyjne i publicystyczne, które charakteryzują się wysoką cytowalnością treści, między innymi artykuły i śledztwa, w tym reportaże. Badanie nie uwzględnia m.in.: wywiadów i rozmów publicystycznych, sondaży, rankingów, a także bieżących newsów. Badanie obejmuje ponad 1100 gazet i czasopism, wybrane programy w stacjach telewizyjnych (Polsat, Polsat News, Polsat News 2, TVN Turbo, TVN, TVN24, TVN24BiS, TVP Info, TVP1 i TVP2) i rozgłośniach radiowych (Muzo.fm, PR1, PR3, PR4, Radio Maryja, Radio ZET, RDC, RMF FM, TOK FM) oraz istotne portale internetowe. Kryterium decydującym o pozycji w rankingu TOP5 został przyjęty zasięg treści artykułu w publikacjach w innych mediach.