.

 

Blisko 20 tys. zł kosztowały Warszawę wpisy influencerów o komunikacji publicznej

dodano: 
18.10.2021
komentarzy: 
0

Przy okazji Dnia Bez Samochodu, obchodzonego 22 września, Warszawa zorganizowała akcję z influencerami. Czwórka znanych osób na Instagramie umieściła wpisy, w których chwalili podróżowanie komunikacją miejską. Koszt tych publikacji to niemal 20 tys. zł – opisuje tvn24.pl.

W akcji wzięli udział aktorka Grażyna Wolszczak, dziennikarka Barbara Pasek, wokalista Grzegorz Hyży i fotomodel Jakub Kucner.

Miasto zapłaciło za ich wpisy prawie 20 tys. złotych – podaje źródło. W ramach akcji powstały cztery posty. Jak czytamy, o koszt kampanii zapytał w trybie dostępu do informacji publicznej Krystian Głuch, lewicowy działacz z warszawskich Bielan. Uzyskaną odpowiedź opublikował na Twitterze.

„Biuro Marketingu Miasta zawarło umowę z podmiotem zewnętrznym. W ramach tej umowy wykonawca zobowiązał się do publikacji po jednym poście na profilach czterech influencerów, w tym profilu Pani Grażyny Wolszczak. Kwota umowy za w/w cztery publikacje to 19 680,00 zł brutto” – napisał Urząd m.st. Warszawy w dokumencie. Pod pismem znalazł się podpis Kamila Dąbrowy, wicedyrektora Biura Marketingu Miasta. Jak dodaje źródło, nie wiadomo, w jaki sposób agencja rozdzieliła kwotę między czwórkę influencerów.

Najgłośniejszy okazał się wpis na profilu Grażyny Wolszczak. Uwagę internautów zwrócił fakt, że aktorka w poście przy swoim zdjęciu na tle tramwaju napisała, że „zaprzyjaźnia się” dopiero z komunikacją publiczną, a także – zachwyca się swoim samochodem i mówi o przyjemności, jaką czerpie z jazdy autem.

Źródło wskazuje też, że duża część sponsorowanego przez miasto wpisu aktorki została poświęcona jakości powietrza, a Wolszczak w ostatnich latach pozwała państwo za fatalną jakość powietrza i wygrała. Czytamy, że pozwała też stołeczny urząd miasta, ale wycofała ten pozew, „bo przekonały ją antysmogowe działania ratusza”. Tvn24.pl pisze dalej, że aktorka w rozmowie z „Gazetą Stołeczną” zapewniła, że te sprawy nie są ze sobą związane.

Źródło: instagram.com/grazyna.wolszczak_official

Źródło: instagram.com/barbarabelt

Jakub Kucner w ramach kampanii zamieścił swoje zdjęcie z metra, a w opisie podkreślił, że kiedy może, korzysta z komunikacji miejskiej. Opisał też zalety tego rozwiązania. We wcześniejszych postach „preferował raczej towarzystwo samochodów z konkretnej wypożyczalni, którą oznaczał, a także motocykli” – wskazuje źródło.

Źródło: instagram.com/jakub_kucner

Źródło: instagram.com/grzegorzhyzy

Dalej czytamy, że rzeczniczka ratusza Monika Beuth-Lutyk potwierdziła w rozmowie ze źródłem, że miasto zaakceptowało treść wszystkich wpisów, a także zapewniła, że wybór osób do kampanii był poprzedzony odpowiednim researchem i wybrano influencerów mieszczących się w budżecie przeznaczonym na projekt. Źródło dodaje, że nie wiadomo jeszcze, jaka był skuteczność opisanej akcji. (mb)

Źródło:

tvn24.pl, 20 tysięcy złotych za cztery wpisy. Influencerzy promowali komunikację publiczną, 17.10.2021
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin