.

 

Dove i Nike chcą wzmacniać pewność siebie nastolatek

dodano: 
06.02.2024
komentarzy: 
0

Marki Dove i Nike ruszyły z nowym programem sportowym „Body Confident Sport Program”, który ma na celu wzmacnianie pewności siebie u młodych dziewcząt. Akcja jest częścią misji Dove Self-Esteem Project, której założeniem jest wyedukowanie 250 mln dzieci na temat własnej wartości do 2030 roku. 

W ramach projektu powstał hashtag #KeepHerConfident. Ma on wspierać inicjatywę, której częścią jest reklama „Game Day” od Dove. 30-sekundowy film ma na celu „pokazanie, że to nie obrażenia powstrzymują dziewczyny przed uprawianiem sportu”. Powodem jest niska pewność siebie.

Źródło: youtube.com/DoveUS

Reklama zostanie wyemitowana podczas Super Bowl. Produkcja jest nową wersją broadwayowskiego utworu „It’s the hard knock life”. 

W ramach „Body Confident Sport” Dove współpracuje z zawodowym piłkarzem Stevem Youngiem oraz jego dwiema córkami – Summer i Lailą Young. Współdziała również z Venus Williams, przedsiębiorczynią i mistrzynią tenisa. Sportowcy wyjdą na boisko podczas meczu flagowego Dove „45 Yard Line”, który odbędzie się w Las Vegas przed „Wielkim Meczem”. 

„Body Confident Sport Program” jest efektem działania z ekspertami akademickimi z Centre for Appearance Research i Tucker Center for Research on Girls & Women in Sport, którzy analizowali nastolatki z Francji, Indii, Japonii, Meksyku, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. 

„Z naszych badań wynika, że pewność siebie jest głównym powodem, dla którego dziewczęta rezygnują z uprawiania sportu" – powiedział Greg Ross, czyli dyrektor operacyjny Unilever North America Personal Care. Z analizy przeprowadzonej przez firmę kosmetyczną wynika bowiem, że 45 proc. nastolatek rezygnuje ze sportu przez niezadowolenie z wyglądu własnego ciała. 

W ramach programu odbywa się również akcja „Body Confident Athletes”, skierowana do dziewcząt w wieku od 11 do 17 lat. Prowadzą ją trenerzy sportowi lub nauczyciele wychowania fizycznego w klasach lub pozaszkolnych programach sportowych. Inicjatywa dotyczy obszarów oscylujących wokół pewności siebie, m.in. mowy ciała czy „słuchania własnego organizmu”. 

Szkolenia są bezpłatne i dostępne dla wszystkich. Aby wziąć udział w programie, wystarczy pobrać materiały dostępne na stronie i udostępnić je trenerowi. Sesje mogą być prowadzone w szkołach i klubach sportowych, w grupach od 10 do 20 osób. 

Autorzy akcji podkreślają, że młode dziewczęta powinny wiedzieć, że mają wsparcie, którego potrzebują. „Pozytywny coaching może pomóc w promowaniu pozytywnego wizerunku ciała, jednak trenerzy powinni dysponować odpowiednimi narzędziami i szkoleniami, by budować pewność siebie podopiecznych” – twierdzi Dove. (an)

Źródło:

dove.com/ prnewswire.com, It's a 'hard knock life' for girls in sports - new game day ad from Dove aims to keep girls in the game with body confident sport program after finding 46% of girls drop out due to low body confidence, 02.04.2024
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin