Dyskusja o digital storytellingu – Kawa Herbata PR

dodano: 
31.10.2014
komentarzy: 
0

27 października w siedzibie Związku Firm Public Relations w Warszawie odbyło się kolejne spotkanie z cyklu Kawa, Herbata, PR. Tym razem tematem dyskusji był digital storytelling. Moderatorem debaty był Grzegorz Miller, wiceprezes Związku Firm Public Relations.

Przemysław Fura, Digital and Innovation Director 24/7 Communication, przedstawił case Old Spice, gdzie wyróżnił interakcję klienta z marką. Wskazał różnice dotyczące klasycznego storytellingu i digital storytellingu: w pierwszym przypadku mniejsza jest interakcja konsumenta z marką - opowiadamy historię, kreujemy obraz, w digital storytellingu natomiast interakcja to pewna podstawa działania. Element wyjściowy do tworzenia kampanii to dobry pomysł, idea – podreślił.

Jacek Wlazło, Partner at Grandes Kochonos, omówił strategię budowania story na przykładzie kampanii ING ŻYCIE OFE. Głównym celem kampanii było uświadomienie odbiorcy, jaki wpływ na życie mają decyzje podejmowane w kwestii finansów. Kluczowe było wykorzystanie środków dostępnych online. Za pomocą storytellingu marka chce coś ważnego przekazać odbiorcom, potencjalnym klientom. Zdaniem prelegenta prosta idea zyskała ogromną siłę z pomocą technologii.

Katarzyna Fabjaniak-Czerniak, Group Account Manager 24/7 Communication, zaprezentowała inicjatywę „Czekoladowy Weekend” realizowaną dla LOTTE Wedel. Zwróciła uwagę na pomysł, który jej zdaniem był prosty, ale efektywny. Opierał się na zaproszeniu osób do fabryki czekolady, aby mogli przekonać się w jaki sposób wytwarza się  ich ulubione produkty. Historia prosta i spójna z tradycją marki. Wydarzenie okazało się dużym sukcesem, głownie poprzez zastosowanie narzędzi z infosfery - interakcja z fanami poprzez Facebook oraz kontakty z blogerami.

Justyna Brocławik, Online Marketing Specialist Samsung Electronics Polska, przedstawiła podstawowe błędy w kobiecym marketingu. Wskazała, że reklamy „kobiece” w dużej mierze adresowane są do mężczyzn, a reklamy adresowane tylko do kobiet są zbyt idealne, co oczywiście utrudnia komunikację z potencjalnym klientem. Przytoczyła przykład kampanii realizowanej przez Samsung – „Piękne Proste”, która adresowana jest do kobiet, ale nie jednokierunkowo - korzysta z wielu źródeł komunikacji.

Ważnym punktem spotkania była próba odpowiedzi na podstawowe pytanie - Co to jest digital storytelling?.  Prelegenci doszli do wniosku, że w dzisiejszych czasach nie powinno się rozdzielać storytellingu od digital storytellingu. Podstawową formą jest idea - punkt wyjścia do tworzenia historii. Im prostszy pomysł, tym łatwiej jest zbudować historię, która ma potencjał i szansę odniesienia sukcesu. Drugim ważnym elementem ich zdaniem jest spójność. Opowieść musi współgrać z marką i jej wartościami. Digital i nowe technologie to narzędzia, które mają ułatwić dotarcie do odbiorcy w szybkim czasie i realizację założeń kampanii. Zauważono też, że działania komunikacyjne mogą natrafić na różnorodne problemy, a dzięki narzędziom digital można na nie szybko zareagować.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin