17. i 18. kwietnia odbędzie się w Warszawie Festiwal Promocji Miast Polskich. Wydarzenie obejmuje dwa zasadnicze elementy: konferencję poświęconą promocji miast oraz konkurs Złote Formaty, którego celem jest uhonorowanie wyróżniających się projektów służących promocji miast.
Gościem specjalnym Festiwalu będzie Simon Anholt, ekspert w tworzeniu strategii marek krajów, miast i regionów. Podczas Festiwalu wystąpią także przedstawiciele Krakowa, Wrocławia i Łodzi, a także Pragi. W panelu prezydenckim 18. kwietnia wezmą udział prezydenci Warszawy, Poznania, Krakowa, Łodzi, Szczecina, Gdańska i Torunia. Panel prowadzony będzie przez czołowy dziennik ogólnopolski – Rzeczpospolita. Dla zainteresowanych uczestnictwem w tym wydarzeniu została uruchomiona specjalna strona internetowa oraz infolinia 0 22 898 28 68 od poniedziałku do piątku w godz. 09:00-13:00.
Organizatorem i pomysłodawcą projektu jest Grupa Ströer w Polsce. Honorowy patronat nad Festiwalem objął Związek Miast Polskich oraz Polska Organizacja Turystyczna. Nad przebiegiem i zakresem merytorycznym wydarzenia czuwa Rada Programowa, której członkowie uhonorowali swoją obecnością Festiwal Promocji Miast Polskich.
Obecnie rozpoczęła się kampania reklamowa Festiwalu; oprócz tego realizowane są działania public relations obejmujące przede wszystkim bezpośrednie kontakty z samorządami oraz dziennikarzami. Za realizację tych działań odpowiedzialna jest agencja Hill&Knowlton. Strategię PR oraz koncept wydarzenia opracowało Biuro Marketingu Grupy Ströer. (kk)