.

 

„Gazeta Wyborcza”: NCBR wydało ponad 6 mln zł na promocję

dodano: 
14.04.2023
komentarzy: 
0

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju wydało w 2022 roku 6,5 mln zł na promocję – podaje warszawa.wyborcza.pl. Źródło wskazuje, że w wykazie firm i innych podmiotów, którym NCBR zlecało usługi promocyjne i marketingowe, znajduje się kilkadziesiąt pozycji. Dotyczą one obsługi PR, kampanii wizerunkowych, ogłoszeń publikowanych w prasie i udziału w imprezach – czytamy.

„Gazeta Wyborcza” przekazuje, że dotarła do dokumentów, z których wynika, że w 2020 roku budżet NCBR na promocję zamknął się w 3,3 mln zł, w 2021 roku było to 4,5 mln zł, a w 2022 – 6,5 mln zł.

Posłowie Koalicji Obywatelskiej – Michał Szczerba i Dariusz Joński – kontrolują NCBR od lutego 2023 roku. Wskazali oni na kilka firm, które dostawały zlecenia także z innych instytucji, które są związane z osobami z Prawa i Sprawiedliwości – dowiedziało się źródło. Są to m.in.: spółka organizująca Kongres 590, agencja reklamowa Five Media, agencja KDK, Fundacja Impact, Fundacja im. XBW Ignacego Krasickiego oraz agencja Made in Warsaw – czytamy.

Źródło przypomina, że NCBR przyznało również dwa granty na łączną sumę 180 mln zł firmom z małym doświadczeniem. Ponadto, spółką zarządzały osoby związane z ugrupowaniem Adama Bielana, a w 2022 roku wydano ponad 162 tys. zł na zmianę logo – czytamy dalej.

NCBR nie odpowiedziało na razie „Gazecie Wyborczej” na pytanie o powody wzrostu wydatków na promocję i marketing w ciągu trzech lat. (bs)

Źródło:

warszawa.wyborcza.pl, Arkadiusz Gruszczyński, 6 mln zł na promocję NCBR. "Wyborcza" dotarła do listy firm, które na tym zarabiały, 14.04.2023
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin