sobota, 27 lipca, 2024
Strona głównaAktualności„Gazeta Wyborcza”: NCBR wydało ponad 6 mln zł na promocję

„Gazeta Wyborcza”: NCBR wydało ponad 6 mln zł na promocję

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju wydało w 2022 roku 6,5 mln zł na promocję – podaje warszawa.wyborcza.pl. Źródło wskazuje, że w wykazie firm i innych podmiotów, którym NCBR zlecało usługi promocyjne i marketingowe, znajduje się kilkadziesiąt pozycji. Dotyczą one obsługi PR, kampanii wizerunkowych, ogłoszeń publikowanych w prasie i udziału w imprezach – czytamy.

„Gazeta Wyborcza” przekazuje, że dotarła do dokumentów, z których wynika, że w 2020 roku budżet NCBR na promocję zamknął się w 3,3 mln zł, w 2021 roku było to 4,5 mln zł, a w 2022 – 6,5 mln zł.

Posłowie Koalicji Obywatelskiej – Michał Szczerba i Dariusz Joński – kontrolują NCBR od lutego 2023 roku. Wskazali oni na kilka firm, które dostawały zlecenia także z innych instytucji, które są związane z osobami z Prawa i Sprawiedliwości – dowiedziało się źródło. Są to m.in.: spółka organizująca Kongres 590, agencja reklamowa Five Media, agencja KDK, Fundacja Impact, Fundacja im. XBW Ignacego Krasickiego oraz agencja Made in Warsaw – czytamy.

Źródło przypomina, że NCBR przyznało również dwa granty na łączną sumę 180 mln zł firmom z małym doświadczeniem. Ponadto, spółką zarządzały osoby związane z ugrupowaniem Adama Bielana, a w 2022 roku wydano ponad 162 tys. zł na zmianę logo – czytamy dalej.

NCBR nie odpowiedziało na razie „Gazecie Wyborczej” na pytanie o powody wzrostu wydatków na promocję i marketing w ciągu trzech lat. (bs)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj