.

Generacja Z wybiera marki zaangażowane społecznie i politycznie

dodano: 
30.06.2022
komentarzy: 
0

Jak wynika z raportu „Edelman Trust Barometer: The New Cascade of Influence”, opublikowanego w czerwcu 2022 roku przez Edelman Trust Institute, więcej respondentów jest zaniepokojonych przyszłością swojego kraju niż własną. Jest to kolejno 68 proc. i 63 proc.

Celem badania było sprawdzenie, jak Pokolenie Z określa rolę swoich wartości, opinii na tematy kwestii społecznych i przekonań politycznych w swoich decyzjach zakupowych.

Wyniki pokazują, że reakcje marek na ostatnie wydarzenia społeczne miały większy wpływ na wybory zakupowe respondentów niż wydarzenia z ich życia osobistego (20 proc.). Najczęściej wskazywanym czynnikiem była reakcja marek na pandemię (48 proc.), rosnącą inflację (42 proc.) oraz zmiany klimatyczne (32 proc.). Dodatkowo 66 proc. przyznaje, że ważny dla nich jest głos naukowców w danej sprawie. Kolejno 61 proc. wskazało influencerów, a 58 proc. ekspertów z branży.

Twórcy raportu wskazują, że 57 proc. ogółu badanych z Pokolenia Z i 60 proc. Millenialsów uważa, że marki mogą zrobić więcej dla rozwiązania problemów społecznych niż rząd.

Z badania wynika, że młodzi przedstawiciele Generacji Z (w wieku 14-17 lat) wybierają marki w oparciu o swoje przekonania – aż 84 proc. z nich kieruje się wyznawanymi wartościami podczas zakupów. Wśród wszystkich przedstawicieli Pokolenia Z opowiedziało się za tym 73 proc. ankietowanych.

Ponadto 62 proc. wszystkich respondentów chce współpracować z markami w celu rozwiązywania problemów społecznych.

Wynika badania pokazują, że marki podejmujące działania dotyczące kwestii społecznych notują co najmniej czterokrotny wzrost prawdopodobieństwa zakupu ich produktów.

Jak wskazują twórcy raportu, 70 proc. respondentów z Pokolenia Z deklaruje, że angażują się w sprawy społeczne i polityczne.

Wyniki pokazują, że Generacja Z ma także wpływ na kulturę miejsca pracy (63 proc.), m.in. na to, czego oczekują od pracodawcy oraz na zachowania finansowe (52 proc.) – jak oszczędzają i w co inwestują.

Ponadto 60 proc. przedstawicieli Pokolenia Z i 64 proc. Millenialsów twierdzi, że jeśli stracą zaufanie do danej firmy, przestaną kupować jej produkty.

Respondenci oczekują także, że stanowisko marki będzie odzwierciedlone w jej działalności biznesowej i operacyjnej (średnia 63 proc.) w takim samym stopniu, jak w marketingu (średnia 62 proc.).

Jak czytamy w raporcie, social media nie są już najważniejszym miejscem zmian. Odsetek osób, które regularnie publikują w swoich kanałach treści jako sposób zmiany świata, spadł o 16 punktów procentowych od stycznia 2018 roku.

Cały raport dostępny jest na stronie. (bs)

O badaniu:
Badanie miało formę ankiety online i przeprowadzone zostało od maja 2022 roku do czerwca 2022 roku w 14 krajach wśród 13.700 respondentów powyżej 18 roku życia i 6.700 respondentów w wieku 14-17 lat.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin