Jak zaplanować i zmierzyć działania content marketingowe?
Autor:
27 stycznia w Akademii PRoto odbędzie się szkolenie otwarte CONTENT MARKETING, które poprowadzi Anna Miotk.
Aby zapisać się na szkolenie 27 stycznia należy wysłać FORMULARZ zapisu.
Content marketing to obecnie jeden z najnowszych trendów w marketingu internetowym, z którym stykają się również specjaliści PR. Został zapoczątkowany przez zmiany algorytmów popularnej wyszukiwarki Google i w ciągu kilku lat mocno zyskał na znaczeniu. Każda firma funkcjonująca w przestrzeni internetowej stara się prowadzić tego typu działania. Na szkoleniu uczestnicy dowiedzą się, na czym one polegają oraz jak je dobrze zaplanować i zmierzyć, czy działają. Zaprezentowane zostaną również przykłady najlepszych praktyk z Polski i zagranicy.
O prowadzącej:
Anna Miotk, autorka bloga o strategiach i badaniu komunikacji biznesowej annamiotk.pl. Ekspert Akademii PRoto. Dyrektor ds. komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu. Wcześniej odpowiadała za badania i rozwój produktu oraz wybrane działania marketingowe dla jednej z marek monitoringu mediów. Ma też sześcioletnie doświadczenie w public relations - pracowała w uznanych polskich i sieciowych agencjach PR, realizując projekty dla klientów z sektorów IT, FMCG oraz healthcare. Doktor nauk humanistycznych, tytuł jej rozprawy doktorskiej to ,,Metody oceny i pomiaru rezultatów działań public relations stosowane w Polsce". Wcześniej ukończyła socjologię na Uniwersytecie Gdańskim. Wykłada na studiach podyplomowych PR, prowadzi szkolenia dotyczące mierzenia efektów działań public relations; jej kompetencje trenerskie potwierdza certyfikat Szkoły Trenerów House of Skills. Autorka książek "Badania w public relations", „Skuteczne social media", licznych publikacji w mediach branżowych. Trener Akademii PRoto, projektu szkoleniowego PRoto.pl
Główne cele szkolenia:
- Dostarczenie wiedzy na temat content marketingu - planowania i wyboru odpowiednich narzędzi, przykładów najlepszych praktyk
- Zainspirowanie uczestników do zainteresowania się narzędziami content marketingu
- Nabycie praktycznych umiejętności związanych z marketingiem treści - zasad tworzenia tekstów, materiałów graficznych, nagrań audio i wideo
Korzyści to przede wszystkim rozwój umiejętności:
- Tworzenia strategii content marketingu i wyznaczania jej celów
- Budowanie wizerunku organizacji/wizerunku osobistego
- Pisanie tekstów internetowych i tekstów SEO
- Łączenia strategii content marketingu ze strategią firmy
- Ocena materiałów graficznych i materiałów audio/wideo
- Oceny użyteczności (usability) danego materiału
Metody szkoleniowe: filmy, ćwiczenia w parach, ćwiczenia w grupach, dyskusja, prezentacja, studia przypadków.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Wprowadzenie
- Dlaczego content marketing jest ważny?
- Content marketing a PR - podobieństwa i różnice
- Cele content marketingu
- Zastosowania content marketingu w komunikacji biznesowej
- Tworzenie tekstów do internetu - podstawowe zasady
2. Strategia w działaniach content marketingowych
a. Analiza sytuacji wyjściowej
b. Planowanie działań
- Cele biznesowe i komunikacyjne
- Grupy docelowe i tworzenie person
- Kluczowe przekazy
- Główny koncept
- Księga stylu
- Kalendarz redakcyjny
- Planowana ocena efektów
c. Czym kierować się przy wyborze poszczególnych narzędzi content marketingowych?
3. Najważniejsze narzędzia content marketingu - typy i przykłady skutecznych działań
- Prezentacje
- E-booki
- Infografiki, memy
- Raporty
- Wideo
- Podcasty
- Artykuły na stronie firmowej
- Blog firmowy
- Pozyskiwanie recenzji na blogach
- Publikowanie artykułów w portalach
- Newslettery
- Studia przypadku
- Materiały eksperckie (whitepapers)
- Webinaria/webcasty
- eMagazyny
- Wirtualne konferencje
4. Narzędzia wspierające działania content marketingu
- Tworzenie prezentacji
- Narzędzia do tworzenia infografik
- Narzędzia do tworzenia animacji
- Narzędzia do tworzenia podcastów
- Narzędzia do wysyłki newsletterów
- Narzędzia do wysyłek informacji prasowych
5. Jak zmaksymalizować efekt - promowanie treści content marketingowych
- Jakie treści cieszą się największym zainteresowaniem w social mediach
- Jak budować zaangażowaną społeczność
6. Pomiar i ocena efektów oraz przydatne narzędzia (analityka webowa)
AGENDA SZKOLENIA:
9.00 - 9.30 Zebranie się uczestników i poranna kawa
9.30 - 11.00 Sesja szkoleniowa (I)
11.00 - 11.15 Przerwa kawowa
11.15 - 13.00 Sesja szkoleniowa (II)
13.00 - 13.30 Przerwa obiadowa
13.30 - 15.30 Sesja szkoleniowa (III)
15.30 - 15.45 Przerwa kawowa
15.45 - 17.15 Sesja szkoleniowa (IV)
17.15 - Zakończenie szkolenia i wręczenie certyfikatów uczestnictwa
Szkolenie odbędzie się w siedzibie PRoto przy Ul. Chmielnej 85/87 w Warszawie (budynek Warta Tower).
Koszt udziału (netto): Cena regularna: 1000 zł/ 1 os. Cena dla klientów IMM -30%: 700 zł/ 1 os. Promocja dla grup od 3 osób -20%: 800 zł / 1 os.
Cena zawiera: pakiet materiałów dydaktycznych wraz z notatnikiem i długopisem, certyfikat udziału w szkoleniu, książkę "Media 360 - od analityki do sprzedaży", lunch, całodniowy dostęp do przerwy kawowej (kawa, herbata, napoje, ciastka owoce).
ZAPISY NA SZKOLENIE -> WYPEŁNIJ FORMULARZ
Osoba do kontaktu w sprawie zapisów: a.zych@proto.pl, 22 378 37 81