.

 

Jaka będzie praca przyszłości? #MiesiącRóżnorodności za nami

dodano: 
15.06.2020
komentarzy: 
0

Przez cały maj w ramach Miesiąca Różnorodności w mediach Karty Różnorodności, koordynowanej przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, prezentowane były eksperckie wideo, podcasty i artykuły poświęcone aktualnym wyzwaniom na rynku pracy. Partnerem Miesiąca Różnorodności była firma Henkel Polska.

„W tym roku po raz pierwszy zaprosiliśmy do świętowania Ogólnopolskiego Dnia Różnorodności w formie online. Przez przyjrzenie się tematowi budowania włączającego i stabilnego rynku pracy z różnych perspektyw chcieliśmy wskazać, z jakimi wyzwaniami muszą pilnie zmierzyć się biznes, administracja i sektor NGO. Obecna sytuacja zmusza nas nie tylko do zadawania pytań, ale i do szukania rozwiązań, których wdrożenie pozwoli firmom i społeczeństwu skutecznie przezwyciężyć skutki kryzysu, pamiętając przy tym o takich wartościach jak solidarność i troska o najsłabszych” – komentuje Marzena Strzelczak, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

W ramach Miesiąca Różnorodności przygotowany został cykl wywiadów oraz eksperckich wystąpień poświęconych wyzwaniom związanym z m.in. przyszłością rynku pracy, pełnieniem ról opiekuńczych czy mierzeniem poziomu zaawansowania firmy w zakresie zarządzania różnorodnością. Materiały dostępne są bezpłatnie w mediach Karty Różnorodności: na  Facebooku oraz stronie internetowej.

* Marzena Strzelczak przedstawiła wyniki badania FOB dotyczącego łączenia pracy zawodowej z pełnieniem ról opiekuńczych.

* O skutkach wywołanych stereotypami dotyczącymi rynku pracy, które odnoszą się do kobiet, mówił Kamil Fejfer – analityk rynku pracy i nierówności społecznych, dziennikarz piszący o ekonomii i gospodarce, autor książek „O kobiecie pracującej. Dlaczego mniej zarabia chociaż więcej pracuje” oraz „Zawód”. Opowiada o tym, jak w rzeczywistości wygląda sytuacja kobiet na rynku pracy, na czym polega skorygowana i nieskorygowana luka płacowa oraz dlaczego warto, aby mężczyźni w większym zakresie włączyli się w pełnienie ról opiekuńczych. W wystąpieniach Fejfer porusza także temat tego, jak kryzys wywołany pandemią koronawirusa wpłynął na sytuację kobiet w społeczeństwie i gospodarce, co wspólnego mają z tym prekarne warunki zatrudnienia.

* Dr hab. Sylwia Przytuła z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu w artykule pisze z kolei o tym, jaka jest rola i znaczenie zarządzania różnorodnością w organizacjach i na czym polegają różnice między diversity a inclusion.

* Postrzeganie społeczne mężczyzny jako opiekuna – jak widzi go pracodawca i inni ludzie, czy pandemia coś w tym zakresie zmieniła? O tym mówi Marcel Andino Velez – współtwórca i wicedyrektor Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie (w latach 2007–2019), menedżer kultury, dziennikarz, antropolog i etnograf, który ze względu na wyzwania rodzinne poświęcił się wprowadzaniu w Polsce nowego typu działalności: koordynacji opieki geriatrycznej.

* O pięciu odkryciach czasu pandemii, które być może pozwolą nam lepiej zrozumieć siebie i lepiej żyć, mówi psycholożka i trenerka Natalia de Barbaro.

* Dr hab. Katarzyna Śledziewska, naukowczyni obserwująca zmiany zachodzące w gospodarce globalnej, współautorka książki „Gospodarka cyfrowa. Jak nowe technologie zmieniają świat”, opowiada z kolei o tym, czym są kompetencje przyszłości i jak wygląda rynek pracy w procesie transformacji IA oraz o tym, czy jesteśmy gotowi na całkowitą pracę zdalną.

* O tym, jak zarządzać pracą zdalną zespołu oraz jak motywować pracowników i pracownice, mówi Urszula Kostro, Head of Supply Chain Poland & Baltics, Henkel Polska.

* Co dziś znaczy „etyczna firma”? O tym w rozmowie z prof. Janiną Filek.

* Krystian Sutkowski z firmy Henkel mówił o motywacji na odległość.

* Dr Dorota Szelewa opowiedziała o dyrektywie #worklifebalance – jak się sprawdziły jej założenia i prawo pracy w czasach kryzysu.

Wszystkie materiały można znaleźć na stronie Karty Różnorodności.

W ramach #MiesiącRóżnorodności ogłoszono także skład II edycji Diversity & Inclusion Rating – zestawienia przygotowywanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu we współpracy z Deloitte Polska.

PRoto.pl było patronem medialnym Miesiąca Różnorodności. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin