.

 

Kompendium CSR – 20. wydanie z Rzeczpospolitą

dodano: 
17.12.2018
komentarzy: 
0

W dziesiąte urodziny Kompendium prezentuje zestawienie dziesięciu najważniejszych dziś idei, których uwzględnienie, zarówno na co dzień w decyzjach konsumenckich, jak i w zarządzaniu, pomoże przezwyciężyć piętrzące się wyzwania, przed którymi staje ludzkość. Są to m.in. odpowiedzialność oraz wpływ każdego z nas na zachodzące na świecie zmiany, także społeczne i klimatyczne, wartości w biznesie i naszym codziennym życiu.

Kompendium CSR 20 wydanie

Dlaczego te problemy są ważne, tłumaczy w tekście wprowadzającym Janina Ochojska. O wadze empatii i wartości, jakie powinny przyświecać nam tak indywidualnie, jak i w biznesie, opowiadają Dalajlama XIV, Mary Gordon oraz James Wallman.

Richard Branson i pionier technologii Kevin Ashton definiują sposoby, w jakie powinni działać – zarówno z punktu widzenia wartości i filozofii, jak i technologii – nowocześni, innowacyjni biznesmeni.

O tym, co znaczy sprawiedliwość klimatyczna, opowiada była prezydent Irlandii i była wysoka komisarz ONZ ds. praw człowieka, Mary Robinson. „Dla nadal uzależnionej od węgla Polski cele klimatyczne są wyzwaniem. Czy chcemy jednak bezpiecznego świata dla naszych dzieci?” – przekonuje liderka. Jak działania biznesu mogą przekładać się na środowisko naturalne, tłumaczy też Vincent Stanley, jeden ze współtwórców firmy Patagonia, która zrewolucjonizowała CSR.

Jak zwykle wiele miejsca poświęcamy temu, jak powinny funkcjonować współczesne organizacje. W 20. wydaniu Kompendium zatem międzynarodowy ekspert Miguel Gurrola odpowiada na pytanie, dlaczego zarządzanie różnorodnością opłaca się współczesnym przedsiębiorstwom, a autorytet odpowiedzialnego inwestowania Paul Herman prezentuje zyski wynikające z inwestowania w lokalne społeczności. O swoich doświadczeniach z filantropią opowiada Anna Dymna. W publikacji pojawiły się także wypowiedzi Macieja Zięby, Agnieszki Stein, Macieja Bennewicza, Anny Gizy-Poleszczuk, Mirelli Panek-Owsiańskiej, Agaty Stafiej-Bartosik, Jerzego Hausnera, Bolesława Roka i Piotra Płoszajskiego.

Ponadto Kompendium CSR tradycyjnie kompleksowo prezentuje informacje o najważniejszych wydarzeniach z obszaru odpowiedzialnego biznesu i filantropii.

20. edycja pozwala raz jeszcze podkreślić, że „Odpowiedzialny Biznes – Kompendium CSR” to od dekady najważniejsze eksperckie wydawnictwo, przedstawiające tematykę zaangażowania społecznego i odpowiedzialności biznesu, a także najszerzej dystrybuowana na polskim rynku wydawniczym publikacja poświęcona tej problematyce.

Jubileuszowe Kompendium ukazało się 17 grudnia 2018 r. wraz z dziennikiem Rzeczpospolita oraz na stronach internetowych kompendiumcsr.pl. Numer pozostaje aktualny do czerwca 2019 r., daty wydania kolejnej edycji. Zapraszamy również na fanpage facebook.com/kompendiumcsr

Pobierz 20. edycję Kompendium

Patronami medialnymi jubileuszowej edycji są Wirtualna Polska, Bankier.pl i PRoto.pl.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin