23 maja odbyła się konferencja „Intranetowe Portale Korporacyjne”, której organizatorami byli Experter oraz Gazeta Prawna. Spotkanie zostało podzielone na trzy ścieżki: Dostawcy, Wdrożenia oraz Best Practice; przedstawiono na nich prezentacje poświęcone teoretycznym zagadnieniom intranetu oraz rozwiązania oparte na praktycznych wdrożeniach w firmach.
Prelegenci zapoznali uczestników z badaniami na temat portali, a także określili cele wdrożeń intranetu w firmach. Wśród nich zostały wymienione: usprawnienie komunikacji, gromadzenie wiedzy, poprawa obiegu dokumentów, a także podniesienie efektywności informacji. Podkreślono ważną rolę, jaką w procesie komunikacji pełni odbiorca, o którym nadawcy komunikatu intranetowego zdarza się zapomnieć.
Wśród prelegentów znaleźli się m.in. Piotr Wrzalik, Dyrektor Działu Realizacji i Wdrożeń oraz Wiceprezes Zarządu firmy Contium, Dyrektor Biura Zarządzania Informatyką Grupy Lotos Tadeusz Rogaczewski i Aleksander Sala, Prezes Zarządu firmy RSI. Proces tworzenia intranetu podzielono na fazy: just in case i just in time. Początkowy okres wprowadzania intranetu w firmie (just in case) wiąże się najczęściej z praktyką wysyłania odbiorcy informacji bez rozpoznania jego rzeczywistych potrzeb. Druga faza, to czas wypracowywania reguł, gdy informacje wysyłane są tylko wtedy, kiedy są potrzebne i sprawdzone (just in time).
Na konferencji wspomniano też o elementach krytycznych procesu wdrażania intranetu, do których zaliczono ludzi, organizację oraz technologię. Dwa pierwsze to tzw. elementy miękkie, które w dużej mierze determinują sukces projektu portalu, czasami w większym stopniu niż technologia. Przedstawiono etapy wdrożenia: zbieranie wymagań, przygotowanie projektu portalu, realizacja aplikacji, wdrożenie portalu oraz badanie i rozbudowa. Zwrócono uwagę, że elementem najczęściej zaniedbywanym przez firmy jest badanie efektywności portali.
Portal PRoto objął wydarzenie patronatem medialnym.


