.

 

Książka „Influencer marketing od A do Z” już na rynku!

dodano: 
09.04.2019
komentarzy: 
0

9 kwietnia 2019 roku ukazała się pierwsza profesjonalna publikacja dotycząca influencer marketingu – książka „Influencer marketing od A do Z”, wydana przez WhitePress.

Publikacja składa się z czterech rozdziałów zawierających praktyczne porady, 36 komentarzy ekspertów, 11 case studies polskich kampanii z influencerami, a także zestawienia prawie 200 influencerów z 22 kategorii tematycznych.

Książka ma być przede wszystkim zbiorem praktycznych informacji – znajdują się tam m.in. porady dotyczące przygotowania strategii działań influencermarketingowych, kosztów takich kampanii, umów z influencerami czy współpracy z agencjami. Do książki dołączone są także wzory umów, raportu, briefu i przykładowej strategii.

„W 2018 roku influencer marketing był jednym z najgorętszych trendów w branży. Wiele polskich firm zatrudniło influencer marketing managerów, organizowano konferencje poświęcone temu tematowi, a my w WhitePress każdego dnia otrzymywaliśmy kilka zapytań ofertowych. Setki przeprowadzonych kampanii, ponad 50 szkoleń i prelekcji z influencer marketingu oraz relacje z ponad 3000 influencerów zmotywowały nas do zebrania na papierze praktycznych wskazówek, opisów polecanych narzędzi i przykładów najciekawszych współprac. Jeśli czekałeś na kompendium wiedzy o współpracy z influencerami, szukasz polskich case studies i badań dotyczących naszego rynku, a do tego lubisz zapach druku, ta książka jest dla Ciebie” – komentuje Patrycja Górecka-Butora, koordynatorka projektu i współautorka książki.

W publikacji znajduje się także Influencer Whitelist, czyli zestawienie najbardziej inspirujących profili polskich influencerów. W tworzenie tej listy zaangażowany był Instytut Monitorowania Mediów, w którym to sztab ekspertów pracował pod nadzorem Magdaleny Tokaj. IMM na potrzeby książki przeanalizował wzmianki w mediach tradycyjnych, ekwiwalent reklamowy (AVE) oraz zasięg publikacji influencerów.

Magdalena Tokaj w książce publikuje wyniki analizy:

Nie jestem zwolenniczką rankingów. Niezależnie od tego, jak bardzo dokładny jest indeks służący do stworzenia klasyfkacji, odzwierciedla on rzeczywistość tylko w wybranych wymiarach. Z drugiej strony bardzo dobrze rozumiem potrzeby marketerów związane z kwantyfkacją danych, bo bez porównania statystyk trudno podejmować decyzje. Dlatego w tak unikalnym i złożonym obszarze, jakim jest influencer marketng, warto postawić na wykorzystanie wiedzy płynącej z połączenia informacji ze wskaźników ilościowych z jakościową analizą aktywności influencera.

Z badań IMM wynika, że moc wpływowych osób znanych z sieci wyszła już dawno poza świat mediów społecznościowych. Najbardziej popularnych influencerów można oglądać w programach telewizyjnych, słuchać ich w radiu, czytać wywiady w magazynach i przeglądać o nich newsy w codziennej prasie. Zainteresowanie mainstreamowych mediów to jeden z dowodów na profesjonalizację influencer marketngu, ale to także wyraz uznania dla działań internetowych twórców, potwierdzenie ich znaczenia i wiarygodności w szerszej percepcji społecznej.

Wysokie zasięgi we wszystkich typach mediów osiągane przez influencerów są OK. Pozwalają budować rozpoznawalność w nowych grupach docelowych, wzmacniają popularność, przekonują nieprzekonanych, zdobywają serca marek. Jest to też miejsce dodatkowej promocji, np. książek wydawanych przez internetowych twórców. Ale na koniec i tak powinna liczyć się jakość. Bazowanie wyłącznie na statystykach byłoby mocno krzywdzące dla wielu niszowych twórców, których prace podziwia lub ich życiem inspiruje się mniejsza, ale bardzo zaangażowana grupa. Dlatego statystyki, zestawienia, analizy wskaźników powinny pełnić ważną, ale służebną rolę wobec dogłębnej wiedzy na temat samego twórcy: historii tworzonej przez niego opowieści, zakresu treści, specyfki zbudowanej społeczności.

Więcej informacji oraz możliwość zakupu na stronie.

PRoto.pl jest patronem medialnym publikacji. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin