.

 

LPP uczy, jak dbać o ubrania

dodano: 
03.06.2022
komentarzy: 
0

Polska spółka odzieżowa LPP, do której należą takie marki jak Reserved, Mohito, House, Cropp czy Sinsay, na początku czerwca 2022 roku rozpoczęła kampanię „Dbaj o ubranie. Czytaj. Sprawdzaj. Pielęgnuj”. Celem akcji jest edukacja konsumentów na temat dbania o odzież, które przyczyni się do dłuższego korzystania z niej, a co za tym idzie – ograniczenia ślady węglowego.

Elementem projektu było badanie, w którym LPP sprawdziło, w jaki sposób Polacy dbają o ubrani oraz jakie mają nawyki z tym związane. Z przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia badania wynika, że wciąż dla sporego grona idea zrównoważonej mody „nie jest powszechnym pojęciem”.

Okazuje się, że 30 proc. badanych nie wie, czym jest zrównoważona moda, a 17 proc. nadal wyrzuca nienoszone już ubrania do śmieci. Zdecydowana większość respondentów (73 proc.) kojarzy hasło „ekologia” z segregacją śmieci. Jedynie 4 proc. wskazało, że oznacza ono dla nich „dbanie o to, co posiadają”.

Niemal połowa badanych odcina w ubraniach metki z oznaczeniami na temat pielęgnacji, a 3/4 respondentów deklaruje, że chętnie korzystałoby z kodu QR, który po zeskanowaniu wyświetlałby więcej informacji o ubraniu. Badani twierdzą także, że wiedzą, jak dużo detergentu należy dodać do prania, jednak najczęściej stosują je „na oko”. Okazuje się także, że spora grupa osób nie ma pełnej wiedzy o tym, jak prawidłowo prać, suszyć czy prasować poszczególne elementy odzieży, jednak ma potrzebę dowiedzenia się o tym więcej.

Producent odzieży rozpoczął więc kampanię edukacyjną, w której przybliży sposoby dbania o elementy garderoby mające wydłużyć ich życie oraz zmniejszyć negatywne skutki dla środowiska, takie jak emisja CO2 czy zużycie wody i energii. Osią akcji edukacyjnej będą praktyczne narzędzia i porady na temat pielęgnacji ubrań.

Na potrzeby projektu powstała specjalna strona internetowa dbajoubranie.pl, na której prezentowane będą porady dotyczące sposobów dbania o odzież czy narzędzia ułatwiające zmianę nawyków na bardziej przyjazne środowisku. W serwisie znalazły się chatbot czy kalkulator emisji, które mają pomóc „zrozumieć konsumentom, że zmiana przyzwyczajeń nie tylko dotyczących prania, ale także suszenia, prasowania i przechowywania odzieży, przyczynia się do ograniczenia jej zużycia”.

Do projektu zaangażowano ambasadorów: Justynę Kozłowską, Magdalenę Kanoniak „Radzkę” i Damiana Michałowskiego, którzy „utożsamiają się z wpisanymi w akcję wartościami”. Powstał spot, w którym wystąpili ambasadorzy, planowane są także kolejne działania z ich udziałem.

Akcja wspierana jest również przez ekspertów z Łódzkiego Instytutu Technologicznego (Sieć Badawcza Łukasiewicz), Instytutu Zrównoważonego Rozwoju Uczelni Łazarskiego oraz firmy doradczej Deloitte. Przewidziane są aktywności komunikacyjne, w które będą oni włączeni.

Działania w ramach kampanii prowadzone będą w mediach tradycyjnych i społecznościowych, w tym na TikToku.

„Sercem naszej działalności są nasze kolekcje, jednak wiemy, że nasza rola nie kończy się na ich sprzedaży. Czujemy się tak samo odpowiedzialni za zwiększanie udziału produktów przyjaznych środowisku w ofercie naszych marek, jak i za promowanie świadomego podejścia do pielęgnacji odzieży wśród naszych klientów. Dlatego mamy nadzieję, że zaproponowane w ramach projektu narzędzia czy porady pozwolą nam to zmienić i pomogą naszym klientom podejmować świadome decyzje” – mówi Dorota Jankowska-Tomków, dyrektor ds. zakupów i ESG w LPP.

Dr inż. Anetta Walawska, główny specjalista ds. naukowo-badawczych w Centrum Gospodarki o Obiegu Zamkniętym, zwraca uwagę, że decyzje klientów związane z zakupem odzieży podyktowane są przede wszystkim względami ekonomicznymi: „85 proc. badanych zwraca uwagę na cenę, a tylko 16 proc. – na produkcję wyrobu w procesach przyjaznych dla środowiska”. „To potwierdza, że wiele jest jeszcze do zrobienia w kwestii podniesienia świadomości ekologicznej konsumentów i budowy systemu zachęt wspierających zakup odzieży produkowanej w sposób przyjazny dla środowiska” – dodaje.

Jak informuje LPP, kampania „Dbaj o ubranie” jest uzupełnieniem zobowiązań podejmowanych spółkę na rzecz ograniczenia wpływu na środowisko – firma realizuje przyjętą w 2019 r. strategię zrównoważonego rozwoju „For People For Our Planet” i jednocześnie rozszerza zakres swoich działań. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin