.

Messenger wprowadza zautomatyzowane wiadomości

dodano: 
25.05.2022
komentarzy: 
0

Messenger postanowił ułatwić firmom komunikację z klientami, wprowadzając opcję cyklicznych powiadomień, umożliwiających wysyłanie automatycznych wiadomości do osób, które wyraziły chęć otrzymywania takich treści. Platforma twierdzi, że będzie to skuteczne rozwiązanie problemu z pozyskiwaniem klientów i utrzymywaniem z nimi kontaktu, który kończył się po zakupie konkretnego produktu albo uzyskaniu potrzebnej pomocy.

Zdaniem serwisu otwiera to wachlarz zastosowań, które przyniosą korzyści zarówno firmom, jak i konsumentom. Cykliczne powiadomienia ułatwią dostarczanie klientom w odpowiednim czasie dostosowanych do ich potrzeb komunikatów.

Jak wylicza Messenger, dzięki nowemu rozwiązaniu firmy mogą:

– wysyłać dostosowane i aktualne wiadomości, które zachęcają do działania;

– tworzyć spersonalizowane oferty sprzedażowe, skierowane do konkretnego klienta zainteresowanego usługą;

– powiadamiać klientów o dostępności danego produktu;

– rekomendować produkty;

– wysyłać newslettery, kody rabatowe, treści promocyjne;

– przypominać klientom o usługach serwisowych.

Wiadomości będą mogły być wysyłane codziennie, co tydzień albo co miesiąc, dzięki czemu firma dopasuje się do oczekiwań klienta.

Jak czytamy na blogu platformy, platforma sprzedaży biletów eTicket angażowała fanów przez codzienne powiadomienia o przedsprzedaży biletów na koncerty oraz comiesięczne wiadomości o nadchodzących wydarzeniach. Dowiadujemy się, że 65 proc. fanów, którzy otrzymali powiadomienie, kupiło bilet tego samego dnia.

Powiadomienia cykliczne to opcjonalna funkcja premium, za którą w przyszłości Messenger będzie pobierać opłaty od firm. Obecnie jest ona dostępna dla wszystkich firm korzystających z platformy Messenger w ramach bezpłatnego okresu próbnego. (zd)

Źródło:

developers.facebook.com, Introducing Recurring Notifications: Automated Messages to Delight Customers on Messenger, 23.05.2022
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin