.

 

Meta pracuje nad 20 nowymi funkcjami opartymi na AI

dodano: 
08.12.2023
komentarzy: 
0

Na zakończenie 2023 roku Meta testuje ponad 20 nowych funkcji opartych na sztucznej inteligencji na Facebooku, Instagramie, Messengerze i WhatsAppie. Mają się one pojawić w przyszłym roku. 

Jak czytamy w komunikacie na blogu, Meta pracuje nad użytecznością chatu AI, który ma odpowiadać na pytania użytkownika lub generować obrazy. Funkcja ma mieć pamięć długoterminową, dzięki czemu zapisane wcześniej dane nie zostaną utracone. Chat będzie można utworzyć w aplikacjach przeznaczonych do komunikacji oraz w Reelsach. Jak tłumaczy Meta, gdy przykładowo użytkownik zapyta się na chacie o miejsca warte odwiedzenia w Tokio, ma on otrzymać najpopularniejsze Reelsy z atrakcjami w danych miejscu. Na ten moment, chat jest dostępny na Instagramie, Messengerze i WhatsAppie tylko w USA.

Co więcej, sztuczna inteligencja ma zapewniać użytkownikom na różnych rynkach anglojęzycznych opcje generowania sugestii komentarzy do postów i propozycji tematów rozmów w grupach. 

Na Messengerze i Instagramie ma pojawić się opcja o nazwie „reimagine”, która ma generować obraz na podstawie tekstu. Na czacie grupowym inni użytkownicy będą mogli w ten sam sposób zmienić początkowy obraz. Ponadto, ma powstać strona internetowa, na której będzie można tworzyć bezpłatnie obrazy przy użyciu technologii Emu. W nadchodzących tygodniach Meta ma wprowadzić znaki wodne na obrazach wygenerowanych przez sztuczną inteligencję, by użytkownicy mieli pewność, jakie treści zostały stworzone przez człowieka. 

Firma zamierza wprowadzić zmiany również na Facebooku. Sztuczna inteligencja ma pomóc w stworzeniu życzeń urodzinowych dla znajomych oraz edytować posty w aktualnościach. Oprócz tego są testowane sposoby konwertowania obrazów AI z formatu poziomego na pionowy, żeby móc je udostępniać w Stories.

Meta testuje także sztuczną inteligencję do wyświetlania wybranych informacji w grupach dyskusyjnych, dzięki czemu użytkownik nie przegapi najważniejszych wątków w konwersacji.

Na Instagramie mają pojawić się sugerowane odpowiedzi w wiadomościach prywatnych, aby pomóc twórcom szybciej nawiązywać kontakt z odbiorcami. AI ma działać w tle i przygotowywać odpowiednie treści. (af)

Źródło:

about.fb.com, What’s New Across Our AI Experiences, 06.12.2023
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin