.

Ministerstwo Sportu i Turystyki przeznaczyło 12,6 mln zł na dofinansowanie marek turystycznych

dodano: 
20.04.2023
komentarzy: 
0

Ministerstwo Sportu i Turystyki rozstrzygnęło konkurs na dofinansowanie organizacji turystycznych – informuje rp.pl. 

W sumie resort wydał 12,6 mln zł, co jest znacznie większą kwotą w porównaniu z rokiem 2022, kiedy na ten cel przeznaczono prawie 3 mln zł.

Organizacje, które mogły się ubiegać o wsparcie, musiały być zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym lub ewidencji stowarzyszeń zwykłych oraz funkcjonować od minimum roku. Jednym z ich celów miała być działalnośc turystyczna lub krajoznawcza – czytamy. 

Wszystkich zgłoszeń było 231, z których odrzucono 55. Dotację przyznano 86 instytucjom. 

Największą dotację, po 360 tys. zł otrzymały Fundacja Gateway 4.0 na realizację projektu „Zielona energia dla turystyki” i Towarzystwo Gimnastyczne „Sokół” Gniazdo w Zakopanem na projekt „Aktywne Podhale”.

300 tys. zł otrzymała Starosądecka Fundacja Kultury na projekt „Wzmocnienie marek turystycznych i produktów sieciujących w Dolinie Popradu”, Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego na „Świętokrzyskie w rytmie slow, czyli cykl działań promocyjnych na rzecz rozwoju turystyki wiejskiej i agroturystyki w postpandemicznej rzeczywistości województwa świętokrzyskiego”, Lokalna Grupa Działania Kanał Augustowski 290 tys. zł na projekt „Promocja terenów wiejskich leżących przy szlaku Aktywnej Turystyki Wodnej” i Polska Fundacja Rozwoju Kajakarstwa 280 tys. zł. na projekt „Innowacyjna forma popularyzacji kajakarstwa turystycznego w Polsce”.

Wśród pozostałych organizacji z dofinansowaniem znaleźć można Polską Izbę Turystyki, Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych i Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego. (zd)

Źródło:

rp.pl, MSiT: Prawie 13 mln złotych na marki turystyczne, agroturystykę i szkolenia kadr, 19.04.2023
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin