Nagrody IV edycji konkursu Teraz Polska Promocja rozdane
Znamy najlepsze prace magisterskie dotyczące promocji Polski. 6 grudnia w Pałacu Staszica w Warszawie odbyło się uroczyste wręczenie nagród w konkursie Teraz Polska Promocja. Dla autorów najlepszych prac magisterskich przygotowano bardzo atrakcyjną pulę nagród finansowych – łącznie blisko 50 tysięcy złotych.Tematem konkursu jest szeroko rozumiana promocja Polski – od zagranicznego wizerunku naszego kraju przez promocję gospodarczą (eksport, inwestycje i turystyka), aż po promocję rozwoju regionalnego, edukacji, nauki, kultury czy sportu.
Kapituła IV edycji konkursu Teraz Polska Promocja przyznała 3 nagrody główne: dwa drugie miejsca (5 tys. zł) jedno trzecie (3 tys. zł), 3 wyróżnienia, a także 4 nagrody specjalne. Jak mówi Przewodniczący Kapituły Konkursu prof. dr hab. Alojzy Nowak, w tym roku odstąpiono od przyznania pierwszej nagrody, ponieważ spośród wielu prac nie udało się bezspornie wyłonić najlepszej.
Głównym organizatorem konkursu jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”. Inicjatywę współorganizują Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Polska Organizacja Turystyczna, a także Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Patronat honorowy nad projektem objęli ministrowie: gospodarki, spraw zagranicznych, sportu i turystyki, nauki i szkolnictwa wyższego, rolnictwa i rozwoju wsi, rozwoju regionalnego oraz Narodowy Bank Polski. W gronie licznych Partnerów znajdują się m.in. największe warszawskie uczelnie: UW, SGH i SGGW.
Konkurs Teraz Polska Promocja jest elementem programu „Polski Sukces – Dokonania i Perspektywy” realizowanego przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego pod stałym patronatem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.
Poniżej szczegółowa lista laureatów:
II nagroda - Katarzyna Małgorzata Jędrusik
„Wystawy EXPO jako skuteczne narzędzie promocji Polski na świecie na przykładzie Wystawy EXPO 2008 w Saragossie”
Wydział Nauk Ekonomicznych, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego
Promotor: prof. dr hab. Eugeniusz Pudełkiewicz
II nagroda – Paulina Etterle – Kaszowska
„Promocja Krakowa na hiszpańskim rynku turystycznym”
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej - Katedra Zarządzania w Turystyce
Uniwersytet Jagielloński
Promotor: dr Barbara Dobrzańska – Socha
III nagroda – Malwina Agnieszka Jeka
„Perspektywy rozwoju turystyki żeglarskiej jako markowego produktu turystycznego Polski”
Międzynarodowe Studium Turystyki i Rekreacji
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego
Promotor: dr Halina Powęska
Nagroda Specjalna Ministra Gospodarki: Elżbieta Antonina Bogatko
„Porównanie koncepcji promocji kraju w celu przyciągania bezpośrednich inwestycji zagranicznych na przykładzie Polski i Republiki Czeskiej”
Instytut Międzynarodowego Zarządzania i Marketingu
Szkoła Główna Handlowa
Promotor: dr Wojciech Budzyński
Nagroda Specjalna Ministra Rozwoju Regionalnego: Marta Agnieszka Adamek
„Społeczeństwo informacyjne a kapitał społeczny. Na przykładzie województwa podkarpackiego”
Wydział Humanistyczny
Akademia Górniczo-Hutnicza im. St. Staszica w Krakowie
Promotor: prof. dr hab. Ignacy Fiut
Nagroda Specjalna Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego: Marta Monika Chwalińska
„Orawskość: między poczuciem regionalności a lojalnością państwową”
Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej
Uniwersytet Warszawski
Promotor: Prof. dr hab. Lech Mróz
Nagroda Specjalna Ministra Sportu i Turystyki: Izabela Sulimowicz
„Rzeki bydgosko-toruńskiego obszaru metropolitalnego; ich zagospodarowanie i użytkowanie turystyczne”
Wydział Turystyki i Geografii
Wyższa Szkoła Gospodarki
Promotor: dr Janusz Sewerniak, prof. WSG
Wyróżnienia:
Beata Małgorzata Bogucka
„Analiza i porównanie kampanii promocyjnych wybranych miast europejskich”
Międzynarodowe Studium Turystyki i Rekreacji
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego
Promotor: dr inż. Marzena Lemanowicz
Monika Steltmann
„Plany rozwojowe miast o funkcji turystycznej i ich realizacja. Przykład Chełmna”
Wydział Turystyki i Geografii
Wyższa Szkoła Gospodarki
Promotor: dr Janusz Sewerniak, prof. WSG
Bartosz Szmit
„Proces kreowania wizerunku Polski - analiza sytuacji i wytyczne dla dalszego rozwoju”
Wydział Zarządzania
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Promotor: dr hab. Ireneusz Rutkowski, prof. UEP