poniedziałek, 15 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościNajlepiej blogujące firmy w Polsce na Social Media Day

Najlepiej blogujące firmy w Polsce na Social Media Day

Ile firm, tyle sposobów na sukces bloga firmowego. Takie wnioski można wyciągnąć po konferencji Social Media Day Poland, tym razem poświęconej blogom firmowym, podczas której blogujące przedsiębiorstwa dzieliły się receptami na sukces.

Blog firmowy może być domeną jednego autora bądź wielu a także być tworzony przez autora nie związanego wcześniej z firmą. Nie ma także uniwersalnych zasad co do form, kategorii, czy częstotliwości dodawania postów. Z równie dobrym rezultatem można to robić dwa razy dziennie, jak i dwa razy w tygodniu.

Blog firmowy nie jest tylko oknem, przez które firma może prezentować się klientom w niekonwencjonalny sposób, lecz także narzędziem integrującym zespół, odgrywającym dużą rolę w komunikacji wewnętrznej i employer branding.

O blogach jako narzędziu komunikacji wewnętrznej, zwłaszcza w przypadku dużych, transnarodowych korporacji, opowiadała Catherine Tilley z  McKinsey Knowledge Center. Wspominała, że gdy znalazła się w obcym kraju – wśród obcych ludzi, stwierdziła, że najlepszym sposobem na komunikację w nowym środowisku jest właśnie blog. Jest szybki, nieformalny, ale jednocześnie pozwala dobrze poznać wcześniej ustaloną grupę docelową. W dalszych etapach pozwala to dostosować język i tematykę do oczekiwań czytelników.

W trakcie konferencji nagrodzono autorów najlepszych polskich blogów firmowych. Oceniała je ponad setka studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego w ramach projektu „Blog jako narzędzie PR”, realizowanego pod kierunkiem Dominika Kaznowskiego. W tym roku za najlepszy blog firnowy uznali oni ten prowadzony przez mBank.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj