Czy LinkedIn jest dobrym kanałem dla NGOsów?

dodano: 
14.08.2020
komentarzy: 
0

Fundacja ProNGO prowadzi obecnie na LinkedInie akcję „Challenge #CEO4ProNGO”, której celem jest zaangażowanie jak największej liczby osób zarządzających CEO, prezesów czy dyrektorów. „Podejmij wyzwanie i jako prezes, CEO, czy też dyrektor daj przykład aktywności społecznej, wspierając organizacje pozarządowe w Polsce. Wspólnie profesjonalizujmy trzeci sektor, dzięki czemu NGO będą mogły pomagać na jeszcze większą skalę” – piszą organizatorzy akcji.

Jaki potencjał dla trzeciego sektora ma LinkedIn? O to zapytaliśmy Marcina Niewęgłowskiego, współwłaściciela Digital Now, twórcę newslettera LinkedIn Insights

Od paru lat wizerunek LinkedIna jako platformy społecznościowej diametralnie się zmienia - także w Polsce. Kwestie szukania pracy nie są już najważniejszym elementem, który powoduje, że korzystamy z tego serwisu. Na LinkedIna wchodzimy w celu budowania sieci kontaktów, jak i możliwości dostępu do ciekawych informacji i publikacji. W tę tendencję wpisuje się również działalność sektora organizacji pozarządowych (NGO).

Pomimo że (według danych serwisu) swoje profile organizacyjne (firmowe) posiada tylko 1,7 tys. podmiotów z trzeciego sektora na całym świecie, to jednak kwestie społeczne pojawiają się tam coraz częściej.

Wystarczy wspomnieć o tym, że LinkedIn był jednym z głównych kanałów, za pomocą których polskie marki eksponowały swoje zaangażowanie w projekt #hot16challenge2. Po paru tygodniach znów mnóstwo firm z Polski wzięło udział w charytatywnej akcji #GaszynChallenge. Teraz mamy bardzo unikalną akcję #CEO4ProNGO, której celem jest zachęcenie dyrektorów czy osób z zarządów firm do dzielenia się wiedzą z trzecim sektorem. Nie ma co ukrywać - autorzy tego projektu trafili w dziesiątkę z doborem kanału dla tego przedsięwzięcia.

Według danych „Global NGO Technology Raport 2019” 39 proc. europejskich NGOsów korzysta z tej platformy. Ale w jaki sposób organizacje pozarządowe mogą wykorzystać potencjał LinkedIna? Pierwsza rzecz, która może przyjść do głowy, to możliwość dotarcia do nowych darczyńców. Ale możliwości są o wiele większe.

A że wchodzimy na tę platformę w celu zapoznania się z wartościowymi informacjami, podmioty z trzeciego sektora mogą pokazywać (edukować) nas w zakresie postrzegania świata. Tak właśnie robią Polska Akcja Humanitarna czy Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę.

LinkedIn i NGO to bardzo dobre rozwiązanie w zakresie działań public affairs (Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej, Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług). Można także traktować tę platformą jako medium do przekazywania transparentności swojej działalności (Fundacja im. Kulczyka).

LinkedIn i NGO mają także po drodze w zakresie tematyki CSR. Warto o tym pamiętać.

(mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin