Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
niedziela, 15 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościPinterest wprowadza nowe funkcje. Mają zwiększyć potencjał handlowy

Pinterest wprowadza nowe funkcje. Mają zwiększyć potencjał handlowy

Pinterest wprowadza nowe narzędzia, które mają pomóc markom obecnym na platformie w zwiększeniu potencjału handlowego – informuje socialmediatoday.com. Jak czytamy, dodatkowe funkcje mogą mieć związek z potencjalną pierwszą ofertą publiczną serwisu, który przed jej przeprowadzeniem chce zwiększyć swoją atrakcyjność wśród firm i marek, ułatwiając użytkownikom znalezienie przedmiotów, którymi są zainteresowani. Jak podaje źródło, 90 proc. użytkowników Pinteresta korzysta z platformy do planowania lub dokonywania zakupów.

Pierwszą z nowych funkcji jest sekcja „Więcej z [marki]”, która będzie wyświetlana po przewinięciu na dół pina, nad istniejącą już sekcją „Więcej w tym stylu…”. Prezentowane tam będą podobne piny, ograniczone jedynie do produktów tego samego producenta – czytamy. Andrew Hutchinson, autor artykułu, zauważa, że znana dotychczas opcja „Więcej w tym stylu…” mogła przenosić użytkowników do oferty innych marek, natomiast nowo wprowadzona funkcja ma umożliwić firmom dłuższe utrzymanie odbiorców przy ich produktach i zwiększyć lojalność wobec marek na platformie.

Pinterest_więcej_z_marki
Źródło: newsroom.pinterest.com

Drugą z zaprezentowanych funkcji są spersonalizowane rekomendacje dotyczące zakupów. Przy zapisanych treściach wystarczy wybrać opcję „więcej pomysłów”, a następnie znacznik zakupów, by je rozpocząć. Przycisk „+” umożliwi zapisanie treści w swoich zbiorach, z kolei kliknięcie pina pozwoli przejść bezpośrednio do kasy na stronie sprzedawcy – czytamy dalej.

Pinterest_eCommerce
Źródło: newsroom.pinterest.com

Firmy będą także mogły umieścić na Pintereście pełną ofertę swoich produktów, przekształcając je w aktywne piny. Funkcja pozwoli na zwiększenie wyświetlania produktów marek, co wzmocni ich potencjał biznesowy na platformie – ocenia Hutchinson. W tym samym celu serwis udostępnia wszystkim firmom możliwość umieszczania reklam produktowych za pomocą samoobsługowego narzędzia reklamowego – dodaje źródło.

Jak zauważa Hutchinson, Pinterest, choć – jak sam twierdzi – w rzeczywistości nie jest siecią społecznościową, to pod wieloma względami jest w tej samej lidze. Stał się „katalogiem pomysłów” oraz swego rodzaju pośrednikiem pomiędzy wyszukiwarką Google, a listą produktów takich sklepów jak np. Amazon – czytamy dalej. (bm)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj