O wolontariacie pracowniczym

dodano: 
15.12.2006
komentarzy: 
0

7 grudnia, w ramach Festiwalu Wolontariatu zorganizowanego po raz pierwszy w Polsce przez Centrum Wolontariatu, odbyło się seminarium Wolontariat pracowniczy – być bliżej ludzi. Spotkanie otworzyła debata „Wolontariat w świecie biznesu”. Wśród prelegentów znaleźli się: dr Maciej Kozakiewicz (Wydział Zarządzania UŁ), Joanna Zaręba (Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan), Krzysztof Kaczmar (Fundacja im. Leopolda Kronenberga) i Monika Kunc (Commercial Union). Wymieniali oni spostrzeżenia na temat idei wolontariatu pracowniczego i jego osadzenia teoretycznego oraz praktycznego w koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu.
Paneliści poszukiwali wspólnej definicji pojęcia i przystali na sformułowanie, że wolontariat pracowniczy to dobrowolne działanie pracowników na rzecz rozwoju społeczności lokalnej. Podczas debaty poruszono wątki odpowiedzialności firmy za środowisko, w którym funkcjonuje. Wszyscy prelegenci przystali na stwierdzenie, że realizacja idei wolontariatu pracowniczego jest co prawda najwyższym wyrazem odpowiedzialności firmy, jednak wciąż jeszcze najmniej popularnym. Kolejnym poruszanym zagadnieniem były bariery rozwoju wolontariatu Polsce, do których zaliczono m.in. historię i lata PRL–u wraz z obowiązkową pracą społeczną, a także kondycję finansową społeczeństwa.
Kolejna debata, w której udział wzięli: dr Ewa Giermanowska (Instytut Stosowanych Nauk Społecznych UW), Ilona Tańska, Michał Chmiel (Telekomunikacja Polska), Michał Jabłoński i Rafał Świeżak, przebiegała pod hasłem „Intymna przyjemność pomagania a perspektywa rozwoju”. Poruszono w niej zagadnienie wolontariatu pracowniczego w kontekście zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie. Stwierdzono, że funkcjonowanie wolontariatu w firmie w dużej mierze zależy od jego organizacji i modelu zarządzania.
Tematem poruszanym podczas trzeciej debaty spotkania był sposób informowania mediów o prowadzonym wolontariacie pracowniczym. W tej części udział wzięli: Mateusz Dzieduszycki (TVP), Tomasz Trabuć (Provident), Beata Pawłowicz (Twój Styl), Katarzyna Król (Publink) oraz Ewa Świeczak. Stwierdzono, że media niechętnie sięgają po tę tematykę, głównie z tego powodu, że za każdą taką akcją stoi jakaś firma, która umożliwia swoim pracownikom działanie. Ta obecność firmy budzi podejrzenia dziennikarzy, że jest to inna forma reklamy i promocji. Jednym z patronów medialnych wydarzenia był wortal PRoto (psp)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin