Rzeczniczka PKP: w naszej kampanii nie ma mowy o dyskredytowaniu innych przewoźników

dodano: 
04.03.2015
komentarzy: 
0

Wielu pasażerów wciąż myśli, że wszystkie pociągi, które jeżdżą po polskich torach, należą do PKP. Celem kampanii prowadzonej przez PKP S.A. i PKP Intercity jest zerwanie z tym nieprawdziwym stereotypem. Chcemy też pokazać, że podróż pociągami naszego przewoźnika jest komfortowa, szybka i atrakcyjna cenowo. PKP Intercity oferuje szybkie połączenia pomiędzy największymi miastami. Ceny biletów są elastyczne i dostosowane do możliwości różnych grup klientów. Spółka oferuje ponadto liczne promocje. System sprzedaży biletów jest nowoczesny i funkcjonalny. To wszystko sprawia, że przewoźnik z Grupy PKP stał się wreszcie konkurencyjny. To właśnie pokazuje nasza kampania. Nie ma w niej mowy o dyskredytowaniu innych przewoźników. Pokazujemy też zmiany – te najistotniejsze, podnoszące jakość usług dokonały się w ciągu ostatnich, niecałych trzech lat. Wykorzystaliśmy najpopularniejsze narzędzie, którego używają firmy na całym świecie. Reklamuje się banki, linie lotnicze czy inne usługi transportowe. Dlaczego więc nie kolej?

Kolej w Polsce nigdy nie reklamowała się na taką skalę. Stąd być może obecna kampania wywołała u niektórych odbiorców zdziwienie i kontrowersje. Trzeba jednak zauważyć, że spółki z Grupy PKP są podmiotami prawa handlowego. Kolej to biznes taki sam jak inne.

Grupa PKP stale inwestuje w poprawę jakości obsługi  pasażerów. W latach 2012-2015 na projekty związane z modernizacją infrastruktury kolejowej, dworców i taboru przeznaczone zostaną aż 33 mld zł. Jeszcze nigdy nie realizowano na kolei inwestycji na tak szeroką skalę. Dla porównania, od 2001 do 2011 roku, czyli przez 10 lat, Grupa PKP przeznaczyła na inwestycje 28 mld zł.

PKP Intercity realizuje obecnie największy w swojej historii program odnowy taboru kolejowego, który pochłonie 5,6 mld zł. Dzięki niemu, pod koniec tego roku  ok. 70% taboru spółki będzie nowe i zmodernizowane.

Reklamy Grupy PKP prezentują konkretne korzyści z podróżowania jej pociągami i zachęcają do korzystania z oferty przewoźnika. O jego konkurencyjności świadczą fakty:

- Pociągi Express InterCity Premium zapewniają szybkie połączenia na głównych trasach. Od 14 grudnia ubiegłego roku znacznemu skróceniu uległy czasy przejazdów. Ze stolicy do Wrocławia pasażerowie mogą dojechać w 3h 42 min, podczas gdy wcześniej podróż trwa ponad 5h. Z Warszawy do Katowic można dojechać w 2h 34 min, do Krakowa w 2h 28 min, a do Gdańska w 2h 58 min. Z południa na północ Polski podróż wynosi około 5h 30 min. W 2015 roku, wraz z dalszą modernizacją infrastruktury, czasy ulegną większemu skróceniu.

- PKP Intercity oferuje bilety w dobrej cenie. Kupując bilet wcześniej pasażer może zapłacić za niego  mniej. Przewoźnik ma również sporo ofert specjalnych np. dzięki jednej z nich pociągiem Express InterCity Premium pasażer może pojechać już za 49 zł (np. student mający zniżkę pojedzie za połowę tej ceny).

- W pociągach Express InterCity Premium do dyspozycji podróżnych są ergonomiczne, rozkładane fotele, stoliki, oświetlenie oraz gniazdka elektryczne przy każdym miejscu siedzącym. W korytarzach i na końcu przedziałów znajdują się specjalne stelaże na bagaże. W pociągu jest też miejsce na 4 rowery. Tradycyjne tablice informacyjne zastąpiły elektroniczne wyświetlacze, na których pojawiają się komunikaty o przebiegu trasy. Dostępny jest również nowoczesny system informacji pasażerskiej. Pociągi charakteryzują się niskim poziomem hałasu dzięki specjalnej konstrukcji dachu oraz amortyzatorom w podwoziu. Ponadto składy są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Taki właśnie obraz Grupy PKP jest prezentowany w spotach reklamowych. W misję PKP wpisane jest efektywne działanie, charakterystyczne dla nowoczesnego przedsiębiorstwa, które działa w gospodarce rynkowej. Nic zatem dziwnego, że zainwestowaliśmy w działania marketingowe, które mają przełożyć się na wizerunek, a następnie na sprzedaż.

Katarzyna Mazurkiewicz, rzecznik prasowy, Polskie Koleje Państwowe S.A.

Czytaj także:

Była prezes Przewozów Regionalnych: kampania PKP IC to chyba najgorzej wydane pieniądze w historii tej spółki

 

 

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin