.

 

PR bez krawatów. d*fusion, H+K Strategies i Samsung o technologiach

dodano: 
19.09.2016
komentarzy: 
0

Ponad 100 osób zgromadzonych 12 czerwca 2016 roku w Miejscu Chwila w Warszawie dyskutowało o wyzwaniach i trudnościach, ale także o dobrych stronach pracy PR-owca w sektorze nowych technologii. Podczas kolejnego spotkania z cyklu PR bez krawatów wystąpiła grupa specjalistów w poruszaniu się po technologicznej komunikacji: Łukasz Malczewski, współtworzący zespół d*fusion; Magdalena Szulc, Account Director w dziale Technology Practice, Hill+Knowlton Strategies oraz Olaf Krynicki, Rzecznik Prasowy Samsung Polska.

Cytryny i innowacje według d*fusion

Prezentacja Łukasza Malczewskiego z agencji d*fusion communication rozpoczęła się od zdjęcia przedstawiającego cytrynę. Dlaczego akurat cytrus stał się punktem wyjścia? Dla Łukasza jest on symbolem innowacji. Mimo odkrycia zbawiennych właściwości tego owocu w walce ze szkorbutem dziesiątkującą załogi statków handlowych w XVI wieku, wprowadzenie jej na pokład okrętów zajęło niemal 200 lat. To świetna metafora problemu, z którym każdego dnia mierzyć muszą się PR-owcy w branży technologicznej – stworzenie innowacyjnego rozwiązania to jedno, jego powszechne wykorzystanie to drugie. PR może być pomostem, który pomaga przyspieszyć proces wdrażania nowych rozwiązań, by zapewniły korzyści nie tylko garstce, ale szerokim grupom społecznym.

W komunikowaniu o technologiach najważniejsze jest znalezienie elementu innowacji, który można przedstawić jako ten mający wpływ na nasze lepsze życie. Ostatecznie w nowym produkcie, sprzęcie, rozwiązaniu technologicznym, nie są istotne parametry techniczne, a jego ludzki i użyteczny wymiar. Dlatego w tych tematach należy posługiwać się kontekstami, które pokazują istotę technologii w konkretnych zastosowaniach.

Rzemiosło i odwaga H+Knowlton Strategies

,,This journey is 1 % finished” – to słowa Marka Zuckerberga, o które swoją pracę opiera również Hill+Knowlton, obsługująca m.in. marki z sektora Consumer Electronics. Działania komunikacyjne firmy zaprezentowała Magdalena Szulc, odpowiedzialna za wprowadzenie na polski rynek aplikacji Spotify. Opowiedziała o aspektach komunikacji Ubera, Facebooka oraz gry Lords of the Fallen, które zaważyły na sukcesie tych marek.

Według Magdaleny Szulc Uber jest doskonałym dowodem na to, że 85 proc. pracy to tradycyjne i sztandarowe media relations. W przypadku tej marki to właśnie standardowe działania zaowocowały zrewolucjonizowaniem polskiego rynku, który pod względem rozwoju Ubera w tej chwili zajmuje trzecie miejsce w Europie.

Nie należy jednak zapominać o tych, często kluczowych, 15 proc. Podejście ,,zróbmy to inaczej” często bywa ryzykiem, które potrafi zrewolucjonizować rynek i wyróżnić markę. Właśnie dlatego warto czasem, obok tradycyjnych narzędzi, poszukać również innowacyjnych rozwiązań, które mogą okazać się kluczem do sukcesu. Połączenie rzemiosła i odwagi to esencja dobrego public relations.

Rzecznik prasowy – z czym to się je?

Olaf Krynicki, Rzecznik Prasowy Samsung Polska, podzielił się z gośćmi spotkania swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi pracy rzecznika prasowego jednej z największych firm technologicznych na świecie.  Przede wszystkim, bardzo ważny jest zespół, do którego rzecznik prasowy musi mieć pełne zaufanie.  Komunikacja Samsunga w Polsce, która jest szóstym europejskim rynkiem marki, wymaga wielu rąk do pracy.

Równie istotna jest komunikacja wewnątrz zespołu i pełna wymiana informacji – wszyscy muszą wiedzieć to samo. Jak zaznacza Olaf Krynicki, w Samsung Polska „wchodzimy i wychodzimy z pokoju z tą samą informacją”.

Rzecznik prasowy musi także pamiętać kim jest. Polityczne komentarze, nawet na prywatnym koncie w mediach społecznościowych, mogą prowadzić do kryzysu. To, co mówi rzecznik, jest ważne i uznawane za oficjalne stanowisko firmy. Należy o tym pamiętać.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin