PR bibliotek
11 maja odbyła się konferencja „Public relations jako narzędzie kreowania wizerunku bibliotek” zorganizowana przez Bibliotekę WSZiM w Sosnowcu. Zgromadziła się na niej publiczność ze środowiska bibliotekarzy, pracowników informacji, PR-owców oraz studentów. Uczestnicy spotkania wysłuchali wykładu dr. Arkadiusza Dudziaka pt. „Perspektywy odpowiedzialności społecznej w zarządzaniu tożsamością biblioteki uczelnianej”.
Edyta Gudek była autorką prezentacji „Biblioteka i media. Przypadek MBP w Dąbrowie Górniczej”, a Dorota Milczarska omówiła zagadnienia związane z tematem „E-Marketingu organizacji niedochodowych w praktyce”. Uczestnicy wzięli udział w warsztatach nt. „Nowoczesna komunikacja w bibliotece, czyli jak zmieniać stereotypy”. Szczególną uwagę zwrócono na wartość i znaczenie informacji przekazywanej w procesie komunikowania wewnątrz organizacji - traktowanej jako instrument w motywowaniu pracowników - oraz w kontakcie z klientem zewnętrznym. Wskazano na metody postępowania celu pozyskania partnerów dla tworzonych projektów.