CSR Business Brunch: raporty lepiej dopasowane

dodano: 
02.02.2017
komentarzy: 
0

CSR Business Brunch o raportowaniu niefinansowym odbył się 31 stycznia 2017 r. w warszawskim Centrum Społecznym PACA. 

Wydarzenie zbiegło się w czasie z wejściem w życie znowelizowanej Ustawy o rachunkowości, któa jest pochodną dyrektywy UE. Ten akt prawny nakłada na jednostki zainteresowania publicznego obowiązek raportowania niefinansowego. Szacuje się, że – zgodnie z nową ustawą – nakaz ten dotyczy obecnie około 300 firm w Polsce.

Przemysław Oczyp z Go Responsible zaprezentował najważniejsze trendy w raportowaniu społecznym na 2017 rok. W kolejnym wystąpieniu Katarzyna Teter z Banku Zachodniego WBK zachęcała do włączenia interesariuszy w proces raportowania. W ostatniej części spotkania Tomasz Wieczorek z ArtGroup dzielił się doświadczeniami, jak poprawić skuteczność komunikacji CSR.

Eksperci z Go Responsible wytypowali kilka trendów dotyczących raportowania CSR. Według Przemysława Oczypa jednym z najbardziej znaczących będzie raportowanie zintegrowane, czyli takie, w którym dane finansowe i społeczne wzajemnie się przenikają. Jego zdaniem powstawać będzie także coraz więcej raportów przygotowanych w oparciu o międzynarodowe wytyczne czy uwzględniających Cele Zrównoważonego Rozwoju. Wszyscy eksperci byli zgodni co do tego, że konieczne jest większe uwzględnianie oczekiwań interesariuszy, nie tylko w raportowaniu, ale również w komunikacji działań społecznie odpowiedzialnych. To również jedno z ważniejszych wyzwań, którego istotą jest dostosowanie treści, języka i kanałów dotarcia raportu CSR do potrzeb poszczególnych grup interesariuszy.

„W związku z wejściem w życie znowelizowanej Ustawy o rachunkowości, tematem raportowania pozafinansowego zajmie się wiele firm, które do tej pory nie musiały lub nie chciały tego robić. Dlatego rok 2017 z pewnością będzie znaczący dla raportowania działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu” – podsumował Przemysław Oczyp. Spotkanie zorganizowała firma doradcza Go Responsible i agencja reklamowa ArtGroup, a jego partnerem był Bank Zachodni WBK. (red)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin