Relacja z PR FORUM 2010

dodano: 
06.12.2010
komentarzy: 
1

25 listopada w hotelu InterContinental w Warszawie odbyło się PR FORUM 2010 – ósma edycja ogólnopolskiego kongresu poświęconego komunikacji i PR w biznesie. Organizatorami wydarzenia był Związek Firm Public Relations wraz z magazynem THINKTANK.

Tematem przewodnim konferencji były nowe trendy, jakie pojawiły się w PR i zintegrowanej komunikacji marketingowej. Szczegółowo omówione zostały trzy niezwykle istotne dziś obszary komunikacji: tworzenie skutecznych strategii, reagowanie w sytuacjach kryzysowych mogących zagrozić reputacji marki oraz efektywne wykorzystanie mediów społecznościowych.

W wydarzeniu wzięło udział ponad 180 osób. Wśród gości znaleźli się dyrektorzy  i specjaliści PR, komunikacji i marketingu z firm i korporacji, instytucji i organizacji pozarządowych, administracji państwowej, a także kadra zarządzająca i pracownicy agencji public relations.

Pierwsze wystąpienie dotyczyło 10 najważniejszych wydarzeń w branży PR na świecie. Tim Edgar, Director & PA Practice Leader z brukselskiego oddziału agencji Porter Novelli przygotował ranking podsumowujący wydarzenia, które w ostatnim roku wstrząsnęły branżą i znalazły się na ustach ekspertów z całego świata. W pierwszej piątce znalazły się: 5 – akcja ratownicza i uratowanie chilijskich górników, 4 – wyciek ropy BP Oil w Zatoce Meksykańskiej, 3 – eventy firmy Apple, 2 – rozwój mediów społecznościowych, 1 – kryzys gospodarczy.

Następnie Jan Hol, członek zarządu European Association of Communication Directors z Holandii, opowiedział o zmianach czekających szefów komunikacji w korporacjach. Mówił zarówno w imieniu swojej organizacji, jak również z punktu widzenia starszego wiceprezesa ds. globalnej komunikacji i marketingu firmy Oce. Szefowie komunikacji jeśli nie chcą, by ich firma została w tyle, muszą na bieżąco śledzić nowe trendy oraz dostosowywać się do zmian zachodzących w dziedzinie komunikacji.

Magdalena Czaja, prezes zarządu agencji reklamowej San Markos i Iwona Kubicz, Head of Strategy & Development Department w On Board PR przedstawiły przykłady kampanii, w których zintegrowano działania reklamowe i PR-owe, co przyczyniło się do uzyskania ponadprzeciętnych efektów. To ważny wstęp do dyskusji o podziale i klasycznych rolach działań reklamowych i public relations.

Rozmowę z Jerzym Ciszewskim, prezesem Ciszewski PR, w dziennikarskim stylu poprowadził Wojciech Szeląg, szef redakcji ekonomicznej Polsat News. Panowie dyskutowali o wpływie lidera na wizerunek firmy. Zastanawiali się również nad cechami skutecznego przywódcy.

Bunt, Asceza i Dialog – to trzy scenariusze rozwoju komunikacji, jakie przedstawił Paweł Rabiej, współwydawca i dyrektor ds. rozwoju Magazynu THINKTANK. Zakładają one, że zmęczeni klienci mają coraz większy dystans do komunikatów, jakie otrzymują. Oczekują od firmy, aby ich słuchała i odpowiadała na potrzeby oraz by przekaz, jaki od niej płynie, był jasny i zrozumiały.

Tradycyjnie podczas kongresu zostały zaprezentowane wyniki najnowszych badań przygotowanych przez Instytut Badawczy MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie ZFPR. Kuba Antoszewski opowiedział, jak rolę mediów społecznosciowych postrzegają polscy specjaliści ds. PR. Raport jest dostępny na stronie www.zfpr.pl.

Wykład Jona Silka, zajmującego stanowisko Senior Digital Consultanta w Waggener Edstrom w Wielkiej Brytanii, było jednym z najbardziej charyzmatycznych wystąpień podczas tegorocznej edycji PR FORUM. Jon opowiadał o znaczeniu social media w komunikacji firm. Według niego najważniejszą różnicą między klasycznym marketingiem a komunikacją w social media jest możliwość nieskrępowanej rozmowy organizacji z jej klientami. Firmy muszą się nauczyć słuchać, bo inaczej zacznie się mówić o „nich bez nich”.

Pierwsza część kongresu zakończyła się wspólnym lunchem. Była to okazja do kuluarowych rozmów oraz bezpośrednich dyskusji z prelegentami, którzy chętnie odpowiadali na pytania uczestników i dzielili się z nimi swoim doświadczeniem.

Po południu goście mogli wziąć udział w jednym z trzech paneli tematycznych, które odbyły się pod patronatem merytorycznym London School of Public Relations. Pierwszym z nich był warsztat na temat budowania strategii komunikacji. Trenerzy: Małgorzata Babik, Lidia Marcinkowska, Joanna Delbar i Adam Łaszyn pokazywali, jakie korzyści daje firmie posiadanie grupy ekspertów medialnych oraz jakie zagrożenia wiążą się ze źle sformułowaną taktyką promowania „twarzy organizacji”.

Podczas panelu „Brand w ogniu” uczestnicy poznali case study „Zimny Lech” zaprezentowane przez Pawła Kwiatkowskiego, rzecznika prasowego Kompanii Piwowarskiej. Mieli też okazję porozmawiać z Pawłem Kosmalą, prezesem Klubu Piłkarskiego Legia, na temat zarządzania marką w środowisku dużych wyzwań.
O mechanizmie przenoszenia się kryzysu z Internetu do mediow tradycyjnych  i o przykładach takich spektakularnych wpadek opowiedział natomiast Marek Wróbel, prezes Neuron PR.

Podczas trzeciego panelu Katarzyna Przewuska, Jerzy Ciszewski i Sebastian Hejnowski dyskutowali z uczestnikami na temat zasad, jakimi rządzą się media społecznościowe. Burzliwą dyskusję wywołało pytanie, czy każda firma powinna być obecna w social media, jakie ma z tego korzyści, a jakie wiążą się z tym zagrożenia.

Wieczorem po PR FORUM, odbyła się emocjonująca gala Złotych Spinaczy. Prestiżowe statuetki odebrali autorzy najlepszych kampanii PR w Polsce. Zwycięzców wyłoniło 44 osobowe jury składające się z ekspertów, przedstawicieli świata PR, mediów, biznesu oraz innych opiniotwórczych organizacji.

Partnerem Głównym konferencji był Instytut Monitorowania Mediów, zaś Patronem Medialnym PR FORUM i Konkursu Złote Spinacze - PRoto.pl.

komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
06.12.2010
11:26:13
zawiedziony
(06.12.2010 11:26:13)
Szkoda tylko, obrzydliwie wysokie koszty uniemożliwiają udział piarowcom z małych firm, a tacy też są drodzy państwo. PR robi się nie tylko w dużych firmach. Apel do organizatorów, by jednak wzięli to pod uwagę. To frustrujące, że po raz kolejny organizuje się imprezę dla menadżerów, którzy zarządzają wielkimi budżetami i mogą sobie pozwolić na udział w takich imprezach.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin