.

 

Mondelez rusza z kampanią na temat odpowiedniego żywienia

dodano: 
21.03.2024
komentarzy: 
0

W marcu 2024 roku koncern spożywczy Mondelez poinformował o rozpoczęciu kampanii edukacyjno-społecznej promowanej hasłem „Smakuj Świadomie”. Akcja ma na celu zwrócenie uwagi konsumentów na znaczenie jedzenia przekąsek w uważny sposób oraz wielkość spożywanych porcji. Jest ona początkiem realizacji długoterminowego zobowiązania edukacyjnego firmy w obszarze świadomego odżywiania. 

Wyniki globalnego badania trendów konsumenckich State of Snacking przeprowadzonego przez Mondelez International pokazują, że przekąski zajmują ważne miejsce w diecie konsumentów. 88 proc. respondentów zadeklarowało, że sięga po nie codziennie. Jednocześnie badani są coraz bardziej świadomi wpływu swoich wyborów żywieniowych na swoje zdrowie psychiczne i fizyczne. Korzystają oni z przekąsek głównie w celu zwiększenia energii (75 proc.), poprawy nastroju (74 proc.) i kondycji (70 proc.). 78 proc. osób przyznało, że bardziej docenia przekąski, gdy spożywa je świadomie. 85 proc. respondentów stwierdziło także, że regularnie delektuje się smakiem, aromatem i teksturą przekąski podczas jedzenia, a 67 proc. podkreśliło, że szuka produktów, które umożliwiają kontrolowanie porcji. 

Z badań wynika, że uważne jedzenie zwiększa satysfakcję i przyjemność z jedzenia. Delektowanie się nim wszystkimi zmysłami zmniejsza prawdopodobieństwo przejadania się, pozwala także zwrócić uwagę na uczucie satysfakcji i sytości. 

W ramach kampanii eksperci ds. żywienia i trenerzy ds. mindful snacking będą przekazywać konsumentom wiedzę na temat informacji znajdujących się na etykietach produktów, wielkości porcji oraz korzyści płynących z uważnego jedzenia. 

„Dzisiejsze tempo życia sprzyja jedzeniu w biegu i pośpiechu, nie pozostawiając przestrzeni na chwilę namysłu, czy porcja produktu, którą właśnie zjedliśmy, już zaspokoiła nasze potrzeby” – zwraca uwagę Iwonna Niegowska, specjalistka ds. strategii i komunikacji żywieniowej w Mondelez.

Aby wzmocnić wartość merytoryczną kampanii i wesprzeć treści edukacyjne badaniami naukowymi, firma postanowiła nawiązać współpracę ze Szkołą Główną Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, która objęła kampanię patronatem honorowym. W tworzeniu materiałów edukacyjnych Mondelez wspiera również Martyna Smolińska, ekspertka w dziedzinie dietetyki i świadomego odżywiania. Dba ona o to, żeby prezentowane treści odpowiadały realnym potrzebom osób, które zwracają uwagę na zbilansowaną dietę.

Kampania jest realizowana w kilku etapach. W pierwszej kolejności działania edukacyjne były kierowane do pracowników firmy, którzy wzięli udział w warsztatach „Świadomego Smakowania”. Dodatkowo wewnętrzni specjaliści ds. żywienia Mondelez przeszli cykl szkoleń edukacyjnych, aby mogli aktywnie wspierać akcję podczas jej trwania w roli trenerów. 

Kolejnym etapem działań jest ogólnopolska kampania, a jednym z jej elementów są treści edukacyjne udostępniane przez media oraz działania dla społeczności lokalnych, w okolicy których firma posiada fabryki. Tam eksperci Mondelez we współpracy z lokalnymi ośrodkami zorganizują cykl spotkań na temat świadomej relacji z pożywieniem. Będą one skierowane do osób, które chcą poszerzyć wiedzę w obszarze dotyczącym żywienia i uważności na to, co i w jaki sposób konsumują. 

Wraz ze startem kampanii uruchomiono także stronę internetową, na której można dowiedzieć się więcej o świadomym spożywaniu przekąsek. Jej adres umieszczono również na opakowaniach wybranych produktów Mendelez. (ao)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin