Sposoby na kreatywność. Relacja z Imagination Day

dodano: 
22.11.2018
komentarzy: 
0

„Najlepszym sposobem na przepowiedzenie przyszłości jest jej stworzenie” – powiedział Mark Norcutt, Creative Director z londyńskiego oddziału Saatchi & Saatchi, podczas konferencji Imagination Day w Warszawie zorganizowanej przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. W swoim wystąpieniu, podobnie jak 11 innych prelegentów, Norcutt przekonywał słuchaczy, że sposobów na kreatywność jest wiele, a najlepsze rezultaty daje ich łączenie.

O twórczym podejściu do komunikacji opowiadano od samego rana. Imagination Day otworzyło wystąpienie Macieja Twardowskiego z agencji Ogilvy & Mather Polska, prezentującego kampanię „Do ostatniego drzewa”, która otrzymała 13 nagród podczas międzynarodowego festiwalu kreatywności Cannes Lions. Twardowski pokazywał, jak pomysł odwzorowania Puszczy Białowieskiej w Minecrafcie rozprzestrzeniał się w sieci wirusowo dzięki aktywności graczy. Garść inspiracji przywieźli też liczni goście z zagranicy. Dla przykładu, Andrew Popplestone, dyrektor kreatywny Territory Studio, opowiadał, jak inspirujące dla branży kreatywnej mogą być filmowe wizje przyszłości, takie jak „Ghost in the Shell” czy „Ready: Player One” – agencja Popplestone’a brała udział w tworzeniu tych produkcji, dzięki czemu prelegent mógł pokazać kilka inspiracji zza kulis.


Rey Andrade podczas wystąpienia na Imagination Day

O nowych technologiach padło ze sceny sporo słów: Omur Kula Capan, dyrektor zarządzająca turecką agencją R/GA, pokazała case studies z działań wykorzystujących sztuczną inteligencję; Bohb Blair, Global Chief Experience Officer w Starcom, radził słuchaczom, jak ich marki mogą odnaleźć się w świecie pełnym fałszywych informacji, a Julia Dolatova, Creative Director z Geometry Prague, chwaliła się projektem „Touching masterpieces”, dzięki któremu osoby niewidome mogły dotknąć odwzorowanych cyfrowo dzieł sztuki.

Na Imagination Day nie zabrakło też tematów związanych z różnorodnością i niestandardowym podejściem w pracy – Rey Andrade z holenderskiej agencji 72andSunny opowiedział na przykład o specyfice pracy w międzynarodowym zespole, a Leah Juaymah Mababangloob z LEGO zdradzała, dlaczego jeden dzień w roku wszyscy w jej firmie poświęcają na zabawę klockami.

Czytaj więcej: Kreatywność ma wiele wspólnego z umiejętnością zabawy. Rozmowa z Leah Juaymah Mababangloob

„Nie ma nic cenniejszego niż doświadczenie zdobyte przy tworzeniu nieszablonowych i innowacyjnych projektów” – komentował prelekcje Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu SKM SAR. „Każde z wystąpień dawało szansę na poszerzenie wiedzy o branży kreatywnej, możliwość zaczerpnięcia inspiracji oraz spojrzenia na swoją pracę z nowej perspektywy. Właśnie dlatego po raz kolejny zorganizowaliśmy Imagination Day” – dodał organizator.

19 listopada 2018 roku odbyła się już ósma edycja wydarzenia. Seminariów w Złotych Tarasach w Warszawie słuchało ponad 700 osób. W ramach Imagination Day w całej Polsce odbędą się jeszcze kinowe pokazy reklam nagrodzonych podczas festiwalu Cannes Lions.

PRoto.pl jest patronem medialnym wydarzenia. (mp)

Na zdjęciu głównym: Bohb Blair, Global Chief Experience Officer w Starcom

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin