Od 10 stycznia do 18 lutego 2011 można zgłaszać prace do 11. Edycji, organizowanego przez SAR, konkursu Media Trendy. Konkurs Media Trendy składa się z trzech części:
- Konkurs Innowacji w Planowaniu Mediów nagradza najciekawsze i najbardziej nowatorskie strategie mediowe oraz kreatywne sposoby wykorzystania kanałów komunikacji w kampaniach reklamowych,
- Konkurs Innowacji w Mediach wyróżnienia przedsięwzięcia o charakterze marketingowym powstałe z inicjatywy mediów, mające na celu uatrakcyjnienie zawartości programowej lub oferty reklamowej,
- Konkurs Young Media Lions dla młodych mediaplannerów z domów mediowych i biur reklamy mediów (zgłoszenia do 21. Stycznia).
Jury Media Trendy 2011 oceniać będzie zgłoszone do konkursu projekty w następujących kategoriach:
Innowacja w Planowaniu Mediów:
- Innowacyjne wykorzystanie tresci video – podkategorie: innowacyjne wykorzystanie telewizji tradycyjnych oraz innowacyjne wykorzystanie przekazu poza TV (mobile, Internet, POS, środki transportu, etc.)
- Innowacyjne wykorzystanie treści audio – podkategorie: innowacyjne wykorzystanie radia tradycyjnego oraz innowacyjne wykorzystanie przekazu audio poza anteną (centra handlowe, Internet, mobile,
- Innowacyjne wykorzystanie kina (on-screen i off-screen)
- Innowacyjne wykorzystanie mediów drukowanych – podkategorie: innowacyjne wykorzystanie prasy tradycyjnej oraz innowacyjne wykorzystanie innych druków
- Innowacyjne wykorzystanie reklamy zewnętrznej i innych środków komunikowania w przestrzeni publicznej, ambient mediów
- Innowacyjne wykorzystanie internetu i mediów interaktywnych
- Innowacyjne dotarcie do specyficznej grupy docelowej
- Innowacyjna strategia zintegrowana
- Odwaga w planowaniu mediów
- Przełamanie schematów komunikacyjnych w kategorii produktowej
- Innowacyjne akcje specjalne i eventy
- Best use of content
- Innowacyjna komunikacja w marketingu społecznym – podkategorie: kampanie non – profit oraz kampanie CSR
Innowacja w Mediach:
- Debiut roku
- Innowacyjna zmiana
- Autopromocja i promocja medium
- Niekonwencjonalne wykorzystanie medium
- Cross-medialna platforma budowy i dystrybucji treści
- Best use of content
- Marketing społeczny – podkategorie: kampanie non – profit oraz kampanie CSR
Jak co roku najlepsze kampanie będą walczyły o tytuł Grand Prix. Jury wybierze także najlepszy team mediaplannerski w konkursie Young Media Lions.
Dodatkowo przyznane zostaną nagrody specjalne: Człowiek Roku w Mediach, Medium Roku i Wydarzenie Roku na rynku medialnym, od tego roku w nieco zmienionej formule. Zdaniem Organizatorów, są to bardzo ważne nagrody rynku mediów i reklamy. Komitet Organizacyjny zdecydował o poszerzeniu głosującego na nie gremium. Dotychczas swoje kandydatury do nagród, zgłaszały podmioty biorące udział w konkursie. Teraz będą również zgłaszać eksperci rynku mediów, reklamy i marketingu w Polsce – członkowie Rady Programowej Media Trendy.
Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w trakcie Gali Media Trendy – 18 kwietnia 2011 w Warszawie.
PRoto.pl wspiera konkurs medialnie. (kk)