Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Szybkość reakcji, dostępność i uczciwa komunikacja – to dziennikarze finansowi cenią w kontakcie z bankami. szybkość reakcji, dostępność i uczciwa komunikacja – to dziennikarze finansowi cenią w kontakcie z bankami. dziennikarze specjalizujący się w tematyce finansowej za najważniejsze cechy dobrego biura prasowego banku uważają szybkość reakcji, dostępność oraz rzetelną i uczciwą komunikację – wynika z badania przeprowadzonego przez arc rynek i opinię. zdaniem przedstawicieli mediów najlepsze biura prasowe mają mbank, ing bank śląski oraz bnp paribas bank polska. w pozyskiwaniu informacji najważniejsze są dla dziennikarzy rozmowy z przedstawicielami banków, konferencje prasowe oraz informacje przygotowywane i przekazywane przez banki – pokazało badanie. jako kluczowe we współpracy z biurami prasowymi banków badani wskazali responsywność i szybkość odpowiedzi. z badania wynika, że dziennikarze potrzebują informacji, czy w ogóle dostaną odpowiedź oraz kiedy ją otrzymają. poza czasem uzyskania informacji istotna jest także sprawna współpraca, odpowiadanie w terminie i udzielanie feedbacku, nawet jeśli bank nie może lub nie chce udzielić odpowiedzi. dziennikarze doceniają także to, gdy banki same wychodzą z inicjatywą kontaktu i propozycjami tematów dotyczących np. rynku czy sytuacji ekonomicznej. jak czytamy, dziennikarze oceniali banki pod kątem 17 różnych kryteriów, z których wyróżnili pięć najważniejszych cech biura prasowego. wśród nich znalazły się kolejno: szybkość reakcji, dostępność (możliwość kontaktu), rzetelna, uczciwa komunikacja, aktywna komunikacja zwrotna oraz dostęp do ekspertów. respondenci ocenili w pierwszej kolejności ważność różnych cech biur prasowych, a następnie ocenili poszczególne komórki pr wedle tych samych cech. bankami, których biura prasowe zostały najlepiej ocenione przez dziennikarzy są: mbank, ing bank śląski oraz bnp paribas bank polska. liderzy pięciu kluczowych kategorii to z kolei:. szybkość reakcji – mbank. dostępność (możliwość) kontaktu – santander bank polska. rzetelna i uczciwa komunikacja – ing bank śląski. aktywna komunikacja zwrotna (odpisywanie, oddzwanianie) – mbank. dostęp do ekspertów – crédit agricole. informacja o badaniu. badanie opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki public relations jest realizowane przez instytut arc rynek i opinia od 2000 roku, w cyklu dwuletnim. każda edycja badania jest realizowana metodą indywidualnych wywiadów standaryzowanych. tegoroczne badanie zostało przeprowadzone w kwietniu i maju 2022 roku na próbie n=20 dziennikarzy specjalizujących się w tematyce finansowej, które kontaktują się z bankami w ramach swojej pracy. w badaniu wzięli udział przedstawiciele redakcji: bankier.pl, business insider, cashless, dziennik gazeta prawna, gazeta wyborcza, isbnews, pap, parkiet/rzeczpospolita, pr katowice, puls biznesu, subiektywnieofinansach.pl, wnp.
Szybkość reakcji, dostępność i uczciwa komunikacja – to dziennikarze finansowi cenią w kontakcie z bankami
Dziennikarze specjalizujący się w tematyce finansowej za najważniejsze cechy dobrego biura prasowego banku uważają szybkość reakcji, dostępność oraz rzetelną i uczciwą komunikację – wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinię. Zdaniem przedstawicieli mediów najlepsze biura prasowe mają mBank, ING Bank Śląski oraz BNP Paribas Bank Polska.
W pozyskiwaniu informacji najważniejsze są dla dziennikarzy rozmowy z przedstawicielami banków, konferencje prasowe oraz informacje przygotowywane i przekazywane przez banki – pokazało badanie.
Jako kluczowe we współpracy z biurami prasowymi banków badani wskazali responsywność i szybkość odpowiedzi. Z badania wynika, że dziennikarze potrzebują informacji, czy w ogóle dostaną odpowiedź oraz kiedy ją otrzymają. Poza czasem uzyskania informacji istotna jest także sprawna współpraca, odpowiadanie w terminie i udzielanie feedbacku, nawet jeśli bank nie może lub nie chce udzielić odpowiedzi.
Dziennikarze doceniają także to, gdy banki same wychodzą z inicjatywą kontaktu i propozycjami tematów dotyczących np. rynku czy sytuacji ekonomicznej.
Jak czytamy, dziennikarze oceniali banki pod kątem 17 różnych kryteriów, z których wyróżnili pięć najważniejszych cech biura prasowego. Wśród nich znalazły się kolejno: szybkość reakcji, dostępność (możliwość kontaktu), rzetelna, uczciwa komunikacja, aktywna komunikacja zwrotna oraz dostęp do ekspertów.
Respondenci ocenili w pierwszej kolejności ważność różnych cech biur prasowych, a następnie ocenili poszczególne komórki PR wedle tych samych cech. Bankami, których biura prasowe zostały najlepiej ocenione przez dziennikarzy są: mBank, ING Bank Śląski oraz BNP Paribas Bank Polska.
Liderzy pięciu kluczowych kategorii to z kolei:
Szybkość reakcji – mBank
Dostępność (możliwość) kontaktu – Santander Bank Polska
Rzetelna i uczciwa komunikacja – ING Bank Śląski
Aktywna komunikacja zwrotna (odpisywanie, oddzwanianie) – mBank
Dostęp do ekspertów – Crédit Agricole
Informacja o badaniu
Badanie opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations jest realizowane przez instytut ARC Rynek i Opinia od 2000 roku, w cyklu dwuletnim. Każda edycja badania jest realizowana metodą indywidualnych wywiadów standaryzowanych. Tegoroczne badanie zostało przeprowadzone w kwietniu i maju 2022 roku na próbie N=20 dziennikarzy specjalizujących się w tematyce finansowej, które kontaktują się z bankami w ramach swojej pracy. W badaniu wzięli udział przedstawiciele redakcji: Bankier.pl, Business Insider, Cashless, Dziennik Gazeta Prawna, Gazeta Wyborcza, ISBnews, PAP, Parkiet/Rzeczpospolita, PR Katowice, Puls Biznesu, Subiektywnieofinansach.pl, WNP.