.

TikTok zamierza zwiększyć przejrzystość aplikacji

dodano: 
28.07.2022
komentarzy: 
0

TikTok w lipcu 2022 roku na swoim blogu poinformował, że podejmuje kolejne działania mające zwiększyć przejrzystości aplikacji. Opracowuje teraz interfejs API, który ma ułatwić dostęp do publicznych oraz anonimowych danych dotyczących treści i aktywności na platformie, i planuje udostępnić go wybranym badaczom jeszcze w 2022 roku. Będą oni również mogli przesyłać własne treści, aby zobaczyć m.in. w jaki sposób różne rodzaje treści są dozwolone w aplikacji, odrzucane lub przekazywane moderatorom do dalszej oceny.

Serwis zapewni też dostęp API do badania platformy oraz systemu moderacji. Obecnie badacze nie mają dokładnych sposobów identyfikacji i oceny treści oraz trendów.

Dwa lata temu platforma uruchomiła Centra Przejrzystości i Odpowiedzialności, które umożliwiły ekspertom dostęp do praktyk moderacji i informacji o systemie rekomendacji TikToka.

Serwis publikuje także raporty przejrzystości od początku istnienia aplikacji, a w 2021 roku powołał Europejską Radę Doradczą ds. Bezpieczeństwa. Od tego czasu powstały także Rady Doradcze ds. Bezpieczeństwa na Bliskim Wschodzie, w Afryce Północnej, Azji i Pacyfiku, Brazylii i Ameryce Łacińskiej.

TikTok zwiększył również częstotliwość i przejrzystość raportów dotyczących egzekwowania wytycznych dla społeczności.

Platforma zapowiada, że niezależni eksperci z amerykańskiej Rady Doradczej ds. treści i Regionalnych Rad Doradczych ds. Bezpieczeństwa otrzymają dostęp informacji poufnych, takich jak listy słów kluczowych (które służą do wykrywania i oznaczania potencjalnie naruszających treści) w celu głębszej analizy. TikTok informuje, że nie udostępnia publicznie list słów kluczowych, aby uniknąć tworzenia mapy  dla podmiotów, które próbowałyby obejść zabezpieczenia.

Wprowadzone zostanie także pogłębienie wymiany informacji między Komitetami Doradczymi ds. Treści i Bezpieczeństwa.

Platforma w lipcu 2022 roku ogłosiła także nowy sposób filtrowania słów kluczowych i hashtagów powiązanych z treściami, których użytkownik nie chce widzieć w kartach Dla Ciebie i obserwowanych. (bs)

Czytaj więcej: TikTok wprowadza nowy sposób filtrowania treści

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin