.

TikTok przywraca centrum wyborcze. Chce walczyć z dezinformacją

dodano: 
17.08.2022
komentarzy: 
0

TikTok informuje o działaniach, które mają zapobiec rozprzestrzenianiu się fałszywych informacji i innym naruszeniom w związku z wyborami śródokresowymi w Stanach Zjednoczonych.

Aby zapewnić dostęp do wiarygodnych informacji, TikTok uruchamia centrum wyborcze. Jego celem jest połączenie osób zainteresowanych treściami wyborczymi z wiarygodnymi informacjami i źródłami w ponad 45 językach. Jak przekazuje platforma, ludzie mogą dowiedzieć się m.in., jak i gdzie głosować, korzystając z informacji dostarczonych przez Krajowe Stowarzyszenie Sekretarzy Stanu (NASS), czy co znajduje się na ich karcie do głosowania – dzięki organizacji Ballotpedia, która współpracuje z TikTokiem.

Serwis współpracuje też m.in. z Centre for Democracy in Deaf America, aby dostarczyć informacji na temat głosowania osób niesłyszących. Pojawią się też informacje dla obywateli zagranicznych czy członków służb oraz studentami.

TikTok zapowiada także działania edukacyjne poświęcone umiejętnościom cyfrowym. W aplikacji mają pojawić się filmy, które zachęcą społeczność „do krytycznego myślenia o treściach, które oglądają w internecie” oraz informacje o głosowaniu w wyborach. Jak czytamy w biurze prasowym platformy, w przypadku działań wymagających od użytkownika udostępnienia informacji, takich jak rejestracja w celu głosowania, zostanie on przekierowany z TikToka na stronę internetową stanu lub odpowiedniej organizacji w celu przeprowadzenia tego procesu. TikTok zapewnia, że nie będzie miał dostępu do żadnych danych ani aktywności poza platformą.

Do treści zidentyfikowanych jako związane z wyborami śródokresowymi w 2022 roku, a także do treści z kont należących do rządów, polityków i partii politycznych w Stanach Zjednoczonych, serwis doda odpowiednie etykiety. Dzięki nim odbiorcy będą mogli przejść do centrum wyborczego i uzyskać informacje o wyborach. TikTok zapowiada też, że zapewni dostęp do popularnych hashtagów, takich jak #elections2022 i #midtermelections, aby każdy, kto szuka treści związanych z tym tematem, mógł łatwo uzyskać dostęp do centrum. Serwis przypomina przy okazji, że użytkownicy mogą w dowolnym momencie zmienić swoje ustawienia, by odfiltrować filmy zawierające słowa lub hashtagi, których nie chcą widzieć w swoich kanałach Dla Ciebie lub Obserwowanych.

Ponadto TikTok przypomina, że nie zezwala na płatne reklamy polityczne, a wytyczne dla społeczności zabraniają treści zawierających dezinformację o wyborach, nękania, nienawistne zachowania i brutalny ekstremizm. Po wyborach w 2020 roku serwis wyciągnął wniosek, że ważne jest edukowanie społeczności i twórców w zakresie zasad dotyczących płatnych treści. W przypadku dozwolonych treści sponsorowanych TikTok wprowadził narzędzie, które ma ułatwić twórcom ujawnianie płatnych relacji z markami i organizacjami. Jeśli odkryjemy, że treści polityczne zostały opłacone i nie zostało to odpowiednio ujawnione, będą one natychmiast usuwane z platformy.

Ponadto, na podstawie doświadczeń z 2020 roku, platforma uruchamia centrum sześć tygodni wcześniej niż wtedy. Zapowiada też kolejne działania w związku z kontami politycznymi na TikToku. (mb)

Źródło:

newsroom.tiktok.com
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin