.

 

TikTok zrezygnuje z nieuczciwych praktyk reklamowych

dodano: 
23.06.2022
komentarzy: 
0

TikTok zobowiązał się dostosować swoje praktyki reklamowe do przepisów Unii Europejskiej w wyniku dialogu z Komisją Europejską i siecią krajowych organów ochrony konsumentów.

Dotyczy to dyrektywy w sprawie nieuczciwych praktyk handlowych, dyrektywy w sprawie praw konsumentów oraz dyrektywy w sprawie nieuczciwych warunków umowy.

W lutym 2021 roku Europejska Organizacja Konsumentów poruszyła kwestię praktyk reklamowych TikToka, które naruszają unijne przepisy konsumenckie.

EOK stwierdziła m.in., że platforma nie chroniła dzieci przed ukrytą reklamą i nieodpowiednimi treściami. W następstwie skargi, Komisja Europejska wraz siecią krajowych organów ochrony konsumentów, pod przewodnictwem Irlandii i Szwecji, nawiązała dialog z serwisem, który zobowiązał się do zmiany swoich praktyk.

Europejski komisarz ds. sprawiedliwości Didier Reynders stwierdził, że „wszystkie platformy mediów społecznościowych są zobowiązane do przestrzegania przepisów i upewniania się, że konsumenci mogą łatwo zidentyfikować treści komercyjne, w tym promowane przez influencerów”. Zapowiedział również, że mimo dzisiejszego zaangażowania TikToka w zmiany, organy nadal będą  monitorować sytuację, zwracając szczególną uwagę na skutki reklam wśród młodych użytkowników.

Serwis społecznościowy zobowiązał się m.in. do wprowadzenia możliwości zgłaszania przez użytkowników reklam i ofert, które mogą potencjalnie nakłaniać dzieci do zakupu konkretnych towarów lub usług. W przypadku, gdy użytkownik ma ponad dziesięć tysięcy obserwujących, jego filmy będą sprawdzane przez TikToka pod kątem wytycznych dla społeczności, a także wprowadzony zostanie obowiązek włączania specjalnych oznaczeń dla płatnych reklam.

Organy europejskie pozostaną uprawnione do oceny zgodności nowych zasad i praktyk TikToka z unijnymi przepisami dotyczącymi ochrony danych konsumentów. (bs)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin