A tymczasem za granicą

dodano: 
18.05.2006
komentarzy: 
0

PR a marketing
Kim Ferreira w portalu www.bizcommunity.com porusza kolejny raz kwestię relacji i zależności pomiędzy marketingiem a PR. Zdaniem autorki osoby podejmujące kluczowe decyzje marketingowe w przedsiębiorstwach zrozumiały już, że efektywny i zintegrowany program musi zawierać strategię PR. Dzięki niej, jak twierdzi Kim Ferreira, efekty wysiłków marketingowych są znacznie lepsze i pewniejsze. Autorka powołuje się na zeszłoroczne badania prowadzone przez London Business School, które wskazały, że zarządy firm decydują się na coraz większe wydatki na działania PR i zaczynają doceniać znaczenie reputacji dla dalszego rozwoju swoich przedsiębiorstw.

Weber Shandwick pracuje dla UPS
Brukselskie biuro agencji Weber Shandwick zostało wybrane przez firmę UPS do prowadzenia działań public relations w rejonie EMEA (Europy Środkowej, Wschodniej i Azji). Agencja została wybrana spośród pięciu agencji, które znalazły się na krótkiej liście. Weber Shandwick poprzez sieć 17 agencji operujących na 22 rynkach będzie koordynować PR-owskie działania firmy. Osobą odpowiedzialną za działania prowadzone dla UPS jest Paul Baeyaert, a codzienne zadania prowadzą: Account Manager - George Candon oraz Christopher Flores i Eva Wouters, którzy pracują na stanowiskach Account Executive. Zespół podlega Kim Hardie, PR Manager UPS na rejon Europy. Biuro w Brukseli zostało wybrane ze względu na jego strategiczne położenie. UPS jest kolejnym, po firmach Goodyear i Corbana, paneuropejskim klientem agencji.

Sieć Wal-Mart propaguje zdrową żywność
Od tego lata na sklepowych półkach supermarketów firmy Wal Mart będzie więcej organicznej żywności za niższą cenę. The New York Times donosi, że większość narodowych producentów żywności rozwija linie produkcyjne organicznych odpowiedników produktów, które najlepiej się sprzedają, takich jak np. Kellog’s Rice Krispies i makarony oraz sery firmy Kraft. Taka aktywność producentów spowodowana jest częściowo tym, ze Wal-Mart wyraził większe zainteresowanie organiczną żywnością. W ten sposób sieć supermarketów chce unowocześnić wizerunek i pozyskać nowych konsumentów. Mają jej w tym pomóc czołowi dostawcy. Niektórzy propagatorzy organicznej żywności utrzymują, że wysiłki Wal-Martu pomogą w rozszerzeniu upraw organicznych i w upowszechnieniu ekologicznych produktów. Przeciwnicy pomysłu mówią, że Wal-Mart obniży standardy upraw i uderzy w interesy rolników organicznych upraw. Firmy już wcześniej myślały o wprowadzeniu organicznych produktów na rynek, ale zainteresowanie tak dużego nabywcy pomogło w rozwijaniu pomysłów. Za namową Wal-Martu o organicznych odpowiednikach mają pomyśleć wkrótce takie firmy jak Pepsi i General Mills.

Źródło:

www.bizcommunity.com, www.webershandwick.com, The New York Times
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin