Rozpoczął się VI Kongres Public Relations w Rzeszowie. Podczas pierwszego dnia, 25. kwietnia, rozstrzygnięto podkarpacką edycję konkursu Mocni Wizerunkiem 2007. Nagrodzono w niej trzy firmy, które w szczególny sposób wyróżniły się działalnością charytatywną i zaangażowaniem społecznym. Wyróżnione firmy to: Aptekarz, Greinplast i ZETO Rzeszów. Uczestnicy mogli wysłuchać także wykładów, m.in. „PR w globalnej gospodarce. Menedżerski imperatyw czy korporacyjna propaganda” dr. hab. Bogdana Mroza czy zapoznać się z prezentacją Joanny Delbar pt. „Literatura piękna i jej związki z public relations – dlaczego specjalista PR musi dużo czytać?”.
Prof. dr hab. Krystyna Mazurek – Łopacińska (AE Wrocław) poruszyła kwestię kształtowania wizerunku szkoły wyższej. O roli PR wobec społeczeństwa obywatelskiego mówił prof. zw. dr hab. Henryk Przybylski (AE w Katowicach).
Podczas II Ogólnopolskiego Przeglądu Filmów Korporacyjnych MEDIAL 2007 dyskutowano na temat wykorzystywania filmów korporacyjnych w kształtowaniu wizerunku firmy. Zaprezentowano przykłady takich produkcji m.in: film Zakładów Chemicznych w Policach, Geofizyki Toruń, TP SA, DeimlerChrystler oraz PolMarket. Równolegle z Medialem trwała debata poświęcona tematyce wzajemnego przenikania się praktyki i teorii w public relations.
Gospodarzami Kongresu są Wyższa Szkoła Informatyki Zarządzania w Rzeszowie, agencja RPR Group oraz Marketingowe Forum Naukowe WSIiZ w Rzeszowie. Więcej informacji na stronie internetowej. (kk)